تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
کد خبر : 90133

از آغاز دولت سیزدهم؛

کاهش ۱۴ پله‌ای تورم در آذربایجان‌شرقی

کاهش ۱۴ پله‌ای تورم در آذربایجان‌شرقی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در زمان آغاز فعالیت دولت سیزدهم، چهارمین استان از نظر تورم در کشور بودیم، اما امروز به رتبه ۱۸ رسیده‌ایم.

به گزارش پیک هشترود به نقل از آناج، محمد کلامی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان،  برنامه‌های استان برای تحقق شعار سال را تشریح کرد و اظهار کرد: در زمان آغاز فعالیت دولت سیزدهم، چهارمین استان از نظر تورم در کشور بودیم، اما امروز به رتبه ۱۸ رسیده‌ایم و شتاب تورم در استان نسبت به گذشته کاهش یافته است.

محمد کلامی با بیان اینکه در احیای واحدهای راکد جزو سه استان برتر کشور در سال گذشته بودیم، گفت: در تمام شاخص‌های مربوط به تولید و سرمایه گذاری جزو رتبه‌های نخست کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه در بهبود فضای کسب‌وکار نیز جزو استان‌های برتر هستیم، افزود: تلاش‌ها برای ارتقای شاخص‌های اقتصادی استان با قوت بیشتر ادامه خواهد یافت.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در حوزه فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان نیز با ارائه گزار ش عملکرد یک‌ساله ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان، نقاط قوت این ستاد را سازمان‌دهی و راهبری متمرکز، مشارکت دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های استان، برنامه‌ریزی متناسب با زیست‌بوم استان و نقاط قابل بهبود را نبود اطلاعات و آمار دقیق از این حوزه، وجود اسناد توسعه متعدد با ادبیات موضوعی متفاوت، اولویت نداشتن برای برخی دستگاه‌ها، عدم هماهنگی کامل و عدم همراهی کافی بخش خصوصی دانست.

در پایان این نشست از مسئولان دستگاه‌های اجرایی فعال در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه علم و فناوری در استان قدردانی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.