تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
کد خبر : 90011

کشف و ضبط ۱۶۶ تن چوب قاچاق در آذربایجان‌شرقی

کشف و ضبط ۱۶۶ تن چوب قاچاق در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: یگان حفاظت منابع طبیعی استان طی سال گذشته در راستای پیشگیری از قطع درختان و مبارزه با قاچاق چوب در مجموع ۴۰ فقره پرونده تخلف با وزن ۱۶۶ تن کشف و ضبط کرد.

به گزارش پیک هشترود، سیروس داودی اظهار کرد: طی سال گذشته در راستای حفاظت و صیانت از عرصه های منابع طبیعی استان یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی در اجرای ماده ۴۸ و تبصره ۷ ماده ۳ مربوط به کشفیات چوب آلات قاچاق با همکاری فراجا و تعزیرات حکومتی در مجموع ۴۰ فقره پرونده تخلف با وزن ۱۶۶ تن کشف کرد.

وی افزود: همچنین در اجرای ماده ۵۰، ۴۳، ۴۴ و ۴۴ مکرر مربوط به چرای غیرمجاز احشام در مراتع بصورت غیرمجاز در مجموع ۳۷۶ فقره پرونده تخلف به تعداد ۶۸ هزار ۱۴۸ واحد دامی برای متخلفان تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شد.

داودی ادامه داد: در اجرای ماده ۵۵ مربوط به تخریب و تصرف اراضی ملی در مجموع ۱۶۵۳ فقره پرونده تخلف با مساحت ۲۸۰۸ هکتار برای متخلفان تشکیل و جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع گردید. همچنین در اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ مربوط به جلوگیری از تصرف اراضی ملی در مجموع ۱۸۲ مورد با مساحت ۱۲۵ هکتار قبل از وقوع جرم با هوشیاری عوامل و حضور به موقع از تخریب عرصه های منابع طبیعی جلوگیری بعمل آمد.

وی از خلع ید و رفع تصرف ۱.۷ هزار هکتار اراضی ملی از متصرفین غیر مجاز خبر داد و گفت: در اجرای احکام قضایی مربوط به خلع ید و رفع تصرف در مجموع ۷۶۱ فقره با مساحت ۱۷۲۳ هکتار از متصرفین خلع ید و رفع تصرف بعمل آمد.

مدیرکل منابع طبیعی در ادامه به تشدید حفاظت از منابع طبیعی و جنگل های استان اشاره کرد و افزود: در اجرای ماده ۴۲ مربوط به قطع درختان، تعداد ۵۱ فقره پرونده تخلف به جهت قطع ۸۸۴۸ اصله درخت برای متخلفان تشکیل و به مراجع قصایی ارجاع گردید.

داودی از جانفشانی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان شرقی در حراست از منابع طبیعی و انفال الهی در استان قدردانی کرد و گفت: متاسفانه در طی سال گذشته در حین انجام ماموریت توسط همکاران یگان حفاظت، تعداد ۷ نفر از همکاران دچار جراحت و مجروح شدند.

وی گفت: در سال ۱۴۰۱ عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی استان در مجموع در ۳۲ فقره عملیات اطفاء حریق شرکت کردند و متاسفانه ۱۹۲ هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان طی حوادث مختلف سال گذشته طعمه حریق شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.