تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
کد خبر : 89930

آزادی ۸۸۶ زندانی غیرعمد با هزینه ضیافت ۳ هزار مجلس ختم در آذربایجان‌شرقی

آزادی ۸۸۶ زندانی غیرعمد با هزینه ضیافت ۳ هزار مجلس ختم در آذربایجان‌شرقی

رئیس ستاد دیه آذربایجان‌شرقی از آزادی ۸۸۶ زندانی غیرعمد با هزینه ضیافت ۳ هزار مجلس ختم در استان خبر داد.

به گزارش پیک هشترود، رسول تقی پور، رئیس ستاد دیه آذربایجان‌شرقی امروز در گفت‌و‌گو با فارس اظهار کرد: جشن گلریزان همه ساله برای زندانیان جرائم غیرعمد برگزار می‌شود یعنی جشن برای آزادی افرادی است که در واقع جرمی کیفری نکرده و صرفا به خاطر بدهکاری در زندان نگهداری شده‌اند.

آزادی ۵۵۶ زندانی در سال ۱۴۰۱

وی با بیان اینکه در دو دهه اخیر آزادسازی زندانیان جرائم مالی حال انجام است، گفت: در سال جاری ۵۵۶ نفر زندانی جرائم غیرعمد با کل مبلغ بدهی ۵۳۰ میلیارد تومان آزاد شده است که البته مبلغ تقلیل از محل پذیرش اعسار باعث شده است تا مبلغ قابل توجهی از این بخش یعنی ۴۷۳ میلیارد تومان از طریق اعسار مورد پذیرش قرار گیرد.

 ۱۶ فروردین میزبان مردم و خیران در جشن گلریزان

تقی‌پور خاطرنشان کرد: بعد از افطار در روز چهارشنبه، ۱۶ فروردین سال جدید که مصادف با  و مصادف با شب ولادت آقا امام حسن مجتبی(ع) است، جشن گلریزان در تالار معلم واقع در خیابان ارتش برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: الحمدالله استان آذربایجان‌شرقی بیشترین خیران را داراست و معمولا اوج کمک‌های مردم در شب عید و جشن گلریزان و شب‌های احیا می باشد که همه کمک‌ها جمع شده و به صندوق ذخیره می‌رود تا صرف آزادی زندانیان شود.

رئیس ستاد دیه استان با تاکید بر اینکه جشن گلریزان تبریز در مقایسه با سایر استان‌ها همیشه بسیار پرشکوه بوده  و در سطح کشور نیز جزو دومین استان و در آحاد جمعیت بیشترین جمعیت است، ادامه داد: امسال نیز پیش‌بینی می‌شود تا با همت مردم و خیران استان جشنی بی‌نظیر برای آزادسازی زندانیان برگزار کنیم.

۲۵۰ زندانی غیرعمد آذربایجان شرقی چشم انتظار مساعدت مردمی

مدیرعامل ستاد دیه آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون تعداد ۲۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد این استان چشم انتظار کمک و مساعدت‌های مالی آحاد مردم برای آزادی هستند.

تقی پور با اشاره به اینکه اعسار ( ناتوانی در پرداخت بدهی ) مبالغ بدهی زندانیان غیرعمد آذربایجان‌شرقی تا رقم ۱۸۰ میلیارد تومان محتمل است، یادآور شد: بقیه ارقام بدهی را ستاد دیه استان می تواند از طریق جشن‌های گلریزان و نیز ارایه تسهیلات مالی کم بهره در اختیار خانواده های آنان قرار دهد.

آزادی ۸۸۶ زندانی غیرعمد توسط ۳ هزار خانواده تبریز

رسول تقی‌پور، رئیس ستاد دیه آذربایجان شرقی:« سنت حسنه اختصاص  هزینه مراسم ترحیم به آزادی زندانیان در آذربایجان شرقی سه سالی است که در آذربایجان شرقی رواج پیدا کرده است به طوریکه سال گذشته نزدیک به سه هزار خانواده به ستاد دیه مراجعه کرده و هزینه مراسم شان( ضیافت شام و نهار) را برای آزادی زندانیان اختصاص دادند که این میزان مراجعه منجر به آزادی ۸۸۶ نفر زندانی غیرعمد در سال گذشته است.

وی تصریح کرد: الحمدالله این سنت همچنان با شدت و قوت ادامه دارد بطوریکه در روزهای آغازین سال هستیم ولی بیش از ۸۰ نفر تاکنون هزینه مراسم را برای آزادی زندانیان اهدا کردند.

تقی‌پور در ادامه با تاکید بر اینکه هزینه‌های جاری ستاد دیه از طریق ستاد دیه کشور تامین می‌شود، گفت: همه این هزینه‌های جاری از طریق ستاد دیه تامین می‌شود و همچنین مردم باید این آگاهی را داشته باشند که ستاد دیه تنها مرجع و متولی آزادسازی زندانیان است و مراجع و موسسات دیگر چنین حقی را ندارند.

وی بیشترین و کمترین مبلغ بدهی که ستاد دیه برای آزادسازی زندانی پرداخت کرده است، گفت: یکی از زندانیانی بوده که با مبلغ ۸۵۰ میلیون تومان سال‌ها در زندان  بود که به همت خیران و ستاد دیه آزاد شد.

رئیس ستاد دیه استان ادامه داد: یک زندانی دیگر هم داشتیم که مبلغ بدهی‌اش هشت میلیون تومان بود که آن هم پرداخت شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.