تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
کد خبر : 89576

کارخانه تراکتورسازی مرکزی برای دیپلماسی بین‌المللی/ تراکتورهای ایرانی زمین‌های ۲۵ کشور دنیا را شخم می‌زنند!

کارخانه تراکتورسازی مرکزی برای دیپلماسی بین‌المللی/ تراکتورهای ایرانی زمین‌های ۲۵ کشور دنیا را شخم می‌زنند!

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، از صادرات تراکتور به ۲۵ کشور دنیا خبر داد و گفت: در حال حاضر سهم اشتغال این مجموعه به صورت مستقیم ۵ هزار نفر و به صورت غیرمستقیم بالغ بر ۲۰ هزار نفر است.

به گزارش پیک هشترود، مصطفی وحیدزاده صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: تراکتورسازی با سرلوحه قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اعلام سال« تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، هر سه محور این بیانات را محقق کرده است.

وی افزود:  افزایش تولید و دستیابی رکوردهای تولید از جمله افزایش تولید موتور از ۸۲ دستگاه در روز به ۱۳۵ دستگاه، برنامه ریزی برای تولید ۳۵ هزار دستگاه انوع تراکتور به عنوان محصول نهایی، ۳ برابر شدن تامین و فروش قطعات یدکی تراکتور در بازار را از توفیقات صورت گرفته در بخش تولید عنوان کرد.

وحیدزاده همکاری و امضای تفاهمنامه با مجموعه‌های دانش بنیان و دانشگاههای کشور را از اقدامات بخش دانش بنیان اعلام کرد و افزود: این همکاری‌ها روی کاغذ نمانده و هم اکنون تیم‌های کارشناسی تراکتورسازی برای بهره مندی از دانش‌های نوین و به روز با اتکاء به بنیه علمی مراکز یاد شده در حال فعالیت هستند تا جایی که حتی مراکز مشترک به این منظور راه اندازی شد و بزودی تاثیر این مراودات را در تولیدات تراکتورسازی خواهیم دید.

وی توجه ویژه به نیروی انسانی و جذب نیروهای متخصص و کارآمد همزمان با افزایش تولیدات صورت گرفته و در نتیجه تحول در بخش اشتغال استان را نیز در راستای منویات مقام معظم رهبری در بخش اشتغال دانست و اضافه کرد: در حال حاضر سهم اشتغال این مجموعه به صورت مستقیم ۵ هزار نفر و به صورت غیرمستقیم بالغ بر ۲۰ هزار نفر است.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با اشاره به افتخار آفرینی های مردم آذربایجان در طول تاریخ، به ویژه لشکر همیشه سرافراز عاشورا اظهار داشت: اکنون نیز کارخانه تراکتورسازی به عنوان نماد افتخار ملی نه تنها برای آذربایجان بلکه برای تک تک ایرانیان محسوب می‌شود که در سرزمین‌های فرامرزی نیز در حال طی طریق است.

تراکتورسازی به مرکز دیپلماسی برای کشور تبدیل شده است

وی با برشمردن تعداد هیات‌های خارجی که در مجموعه تحت مدیریتش در ماههای اخیر حضور یافته‌اند، تاکید کرد: در حال حاضر تراکتورسازی و کارخانه‌های زیر مجموعه آن حداقل هفته‌ای یک هیات خارجی را میزبانی می‌کنند که از تاجر تا سفراء و دولتمردان کشورهای مختلف را شامل می‌شود و به جرات می‌توان عنوان کرد کارخانه تراکتورسازی به مرکزی برای دیپلماسی بین المللی تبدیل شده است.

وحیدزاده درخواست‌های متعدد راه‌اندازی خط تولید تا تامین تراکتور مورد نیاز بخش کشاورزی کشورهای مختلف را یادآوری کرد و گفت: این بازدیدها، رویدادها و درخواست‌ها در حالی صورت می‌گیرد که ایران و تراکتورسازی زیر بار سنگینی تحریم‌های ظالمانه نه تنها قد خم نکرده بلکه استوار و پابرجا در حال فتح قله‌های مختلف از جمله در حوزه تولید تراکتور می‌باشد و این حکایت از شکست فتنه‌ها و ترفندهای دشمن و پیروزمندی جوانان و صنعتگران این مرزو بوم دارد.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران رمز موفقیت تراکتورسازان را سهام داران قوی در کنار پرسنلی غیرتمند دانست و تصریح کرد: اگر حمایت سهامدارانی که بالندگی این مجموعه را رقم زده اند نبود تراکتورسازی هم به خیل واحدهای زمین‌گیر منطقه و کشور تبدیل می شد و اگر نیروی انسانی غیور و غیرتمند و متخصص نبود حتی یک قطعه هم از خط تولید تراکتورسازی خارج نمی‌شد.

وی به آمار قابل تاملی به عنوان سند گفته‌هایش اذعان کرد و گفت: تراکتورسازی بیش از ۵ هزار نفر پرسنل، تولیداتی را به مشتریانش عرضه و وارد بازار می کند که نه تنها ۹۹ درصد نیاز داخلی را تامین، بلکه در حال شخم زدن زمین‌های کشاورزی بیش از ۲۵ کشور دنیاست.

وحیدزاده  پیش‌بینی کرد در صورت طی همین روند و بوجود نیامدن مشکل خاص به زودی تراکتور تبدیل به لوکوموتیو صنعت کشور خواهد شد.

انتهای پیام/م.ا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.