تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
کد خبر : 88995

یک کارشناس مسائل مذهبی:

دعا برای ظهور را در صدر آرزوهای خود در لیله الرغایب قرار بدهیم/ نمازی که در شب اول قبر مورد عنایت ویژه خداوند خواهد بود

دعا برای ظهور را در صدر آرزوهای خود در لیله الرغایب قرار بدهیم/ نمازی که در شب اول قبر مورد عنایت ویژه خداوند خواهد بود

یک کارشناس مسائل مذهبی گفت: همچنین از پیامبر(ص) نمازی ویژه در این شب وارد شده است که هرکس آن را اقامه کند ثواب آن به نیکوترین صورت با روی خندان و درخشان و با زبانی فصیح در شب اول قبر در حضور این فرد ظاهر شده و موجب عنایات ویژه خداوند به او خواهد بود.

حجت الاسلام یعقوب اباذری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پیک هشترود گفت: از جمله شبهای بزرگ و با عظمت ماه رجب شب جمعه اول این ماه است، معروف به لیله الرغائب، اعمال مخصوصی در این شب ذکر شده که به واسطه آن اعمال برکات و پاداش فراوان بر انسان سرازیر می‏شود.

 

وی افزود: رغائب جمع رغیبه است به معنی «امرٌ مرغوب فیه عکاء کثیر» یعنی شبی که در آن عطاها و مواهب فراوان بدست می ‏آید در حدیث است شب جمعه اول این ماه احیاء و بیداری و نیایش فضیلت ویژه دارد و موجب دست‏یابی به عطایای ارزشمند حضرت پروردگار است.

 

اباذری تصریح کرد: لیله الرغایب را شب آرزوها می نامند در این شب انسان می تواند به خواسته ها و آرزوهای معنوی بیشتر امیدوار باشد که در آن عطاها و مواهب فراوان بدست می آید و گناهانش آمرزیده می شود.

 

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: البته باید حواسمان باشد که بزرگترین خیر و بزرگترین آرزو ظهور امام زمان(عج) می باشد که نقل شده، هرکس برای ظهور ایشان دعا کند، تمام دعاهای خیر دیگر نیز در آن نهفته است؛  لذا دعا برای ظهور را در صدر آرزوهای خود در لیله الرغایب قرار بدهیم.

 

وی با اشاره به اعمال وارد شده در این شب گفت: در روایات آمده است شب جمعه اول این ماه احیاء و بیداری و نیایش فضیلت ویژه دارد و موجب دست‏یابی به عطایای ارزشمند حضرت پروردگار می شود و همچنین از پیامبر(ص) نمازی ویژه در این شب وارد شده است که هرکس آن را اقامه کند ثواب آن به نیکوترین صورت با روی خندان و درخشان و با زبانی فصیح در شب اول قبر در حضور این فرد ظاهر شده و موجب عنایات ویژه خداوند به او خواهد بود.

 

اباذری ادامه داد: از جمله اعمال دیگر این است که انسان ۷۰ مرتبه ذکر “اللهم صلی علی محمد النبی الامی و علی آله” و  ۷۰ مرتبه ذکر “سبوح القدوس، رب الملائکه والروح” را بر قلب و زبان خود جاری سازد تا دعاهایش مورد اجابت خداوند قرار بگیرد.

 

وی تاکید کرد: این روزها فرصت های طلائی هستند که می توان از آن برای تطهیر و خودسازی استفاده کرد و دیگران را نیز از دعای خیر خود فراموش نکنیم.

 

گزارش از مهدی اسماعیل نژاد

 

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.