تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
کد خبر : 86469

یک تا ماه اجرای دستور مهم رئیسی/ گام آخر برای استقلال مس سونگون

یک تا ماه اجرای دستور مهم رئیسی/ گام آخر برای استقلال مس سونگون

با پیگیری‌های استاندار آذربایجان‌شرقی دستور رییس جمهور برای تأسیس شرکت مستقل مس آذربایجان، در یک قدمی اجرای کامل قرار گرفته یکی از جدی ترین مطالبات مردم منطقه و استان در خصوص تزریق درآمدهای معدن مس سونگون به آذربایجان شرقی جامه عمل بپوشد‌.

به گزارش پیک هشترود، در ادامه پیگیری‌های مدیریتارشد آذربایجان‌شرقی برای اجرایی شدن دستورات مساعد آیت الله و مصوبات سفر استانی که جلب نظر شرکت ملی مس برای تغییرات لازم در ساختار شرکت‌های تابعه جهت تاسیس شرکت مستقل مس آدربایجان در عین تامین اعتبار لازم برای طرح‌های توسعه این مجتمع را به همراه داشت، روز دوشنبه جلسه مهمی به ریاست دکتر صولت مرتضوی، معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری و با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی، مدیرعامل شرکت ملی مس ایران و برخی مدیران ملی و استانی برگزار شد.

رحمتی، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی جزییات مهمی از این جلسه را رسانه‌ای کرده و از تدوین اساسنامه شرکت مس آذربایجان طی یک ماه خبر داد.

وی گفت: راهکار و ساز و کارهای قانونی این امر مورد بررسی قرار گرفته و با احصاء موارد لازم قرار شد اساسنامه این شرکت تا یک ماه آینده نگاشته و تغییرات مورد نیاز در ساختار شرکت مس انجام شود.

وی افزود: همچنین دستور رییس جمهور برای استفاده از درآمدهای مس سونگون در دیگر بخش ها و پروژه های توسعه ای منطقه و استان مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به روش های مورد بررسی در این زمینه افزود: حقوق دولتی معادن و استفاده از ماده ۱۴۸ قانون مالیات های مستقیم برای احتساب هزینه‌کردهای های شرکت مس سونگون در منطقه به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی از جمله این راهکارها بوده و در مورد مسئولیت های اجتماعی این شرکت در منطقه نیز توافقاتی صورت گرفته است.

معاون استاندار با بیان اینکه پایدار شدن بودجه‌های مورد نیاز برای طرح‌های توسعه و فرآوری مس سونگون از محل حقوق دولتی دریافتی در قالب بودجه سالانه از دیگر موارد طرح شده در این جلسه بود، گفته است: میزان این اعتبارات در بودجه امسال ۱۵ درصد در نظر گرفته شده بود که مقرر گردیده این اعتبارات در بودجه های سنواتی آینده نیز لحاظ شود که در این صورت تحول مهمی در زمینه اعتبارات استانی حاصل از درآمدهای معدن مس اتفاق خواهد افتاد و این اعتبارات می تواند در طرح های توسعه ای مجتمع و بخش عمرانی استان مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.