تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
کد خبر : 6895

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی:

۴۰ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی در زمین‌های موقوفه ساخته شده است

۴۰ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی در زمین‌های موقوفه ساخته شده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: ۴۰ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی در زمین‌های موقوفه ساخته شده است.

به گزارش پیک هشترود به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) نخستین واقف در دین اسلام است، اظهار داشت: تاکید و توجه ائمه اطهار و معصومین بر فرهنگ وقف بر هیچ‌کس پوشیده نیست و هجمه وارده بر وقف در برهه‌های مختلف تاریخی به خاطر مبارزه با دین بوده است.

وی افزود: نادرشاه افشار و رضاشاه به صورت روشن با موضوع وقف مخالفت می‌کردند و در مقابل ما شاهد هستیم که مردم متدین کشور ما با وجود اینگونه سخت‌گیری‌ها بر موضوع وقف با محوریت عزاداری‌هایی در راستای ابا عبدالله‌الحسین تاکید کردند تا دین مبین اسلام دچار خدشه نشود.
حسینی وقف را پشتوانه اقتصادی اسلام دانست و گفت: گسترش دین نیازمند پشتوانه مالی است و مقابله با فرهنگ‌های بیگانه ضرورت این مهم را صد چندان می‌کند.
وی اظهار کرد: بیش از ۷۰۰ نیت ثبت شده در حوزه موقوفات منفعتی و انتفاعی وجود دارد، بیش از ۴۰ درصد مدارس استان در زمین‌های موقوفه ساخته شده است و ۴۵۰ واحد آموزشی استان موقوفه است و چهار بیمارستان وقفی در استان وجود دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی با اشاره ترویج وقف جمعی در جامعه خاطرنشان کرد: اوراق وقفی اوراق منفعتی است که افراد حداقل ۱۰۰ هزار تومان اوراق خریداری می‌کنند و به عنوان واقف محسوب می‌شوند و اخیرا نیز اوراق وقفی به میزان ۱۰۰ میلیارد تومان برای احداث بیمارستان سرطان در شهر ری به فروش رسید.
حسینی گفت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری توسعه فرهنگ وقف در خصوص نیازهای روز جامعه به ویژه تازه‌های پزشکی، نانو، طب هسته‌ای و تازه‌های حوزه دین در دستور کار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قرار دارد.
وی افزود: درخواست ما از واقفان محترم این است که در ثبت موقوفات خود کوتاهی نکنند تا زمین‌های موقوفه از تجاوز در امان باشند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.