تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱:۳۱
کد خبر : 6643

مدیرعامل آبفار استان آذربایجان شرقی:

۳۰ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال اعتبار برای حل مشکل آب روستاهای هشترود نیاز است

۳۰ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال اعتبار برای حل مشکل آب روستاهای هشترود نیاز است

مدیرعامل آبفار استان آذربایجان شرقی گفت: باصرف اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال مشکل عمده آب روستاهای هشترود حل خواهد شد.

به گزارش پیک هشترود، علی صمدنژاد مدیرعامل شرکت آبفار روستائی استان آذربایجان شرقی در دیدار با فرماندار هشترود بابیان این که این مبلغ از محل اعتبارات ملی، استانی، ۲درصد نفت و ماده ۱۸۰ تامین شده است گفت: تابستان امسال مشکلاتی در رابطه با مجتمع آبرسانی سهندبه وجود آمده بود که با مدیریت فرماندار هشترود و مدیریت رئیس آبفار روستائی و با همکاری و اجرای پروژه مشترک آب وفاضلاب شهری و روستائی مرتفع گردید.

وی با اشاره به اجرای دو طرح آبرسانی آلمالو و فاز دوم آبرسانی کوهسار اظهار کرد: امید می رود با اعتبارات در نظر گرفته شده ۱۵روستا تا هفته دولت آینده ازنعمت خدمات آبرسانی آبفار روستائی بهره مند گردند.

صمدنژاد از تامین منبع آب توسط آبفار روستائی به روستاهای زاویه و احمد آباد از توابع بخش مرکزی هشترود و تامین لوله با کمک خیرین و مشارکت اهالی خبرداد و آن را در جهت رفاه حال روستائیان دانست.

مدیر آبفار روستائی استان با بیان اینکه شبکه آب روستائی از سنوات قبل به وسیله چندین متولی اجرا شده و ازاستانداردهای لازم برخوردار نیست اظهار داشت: باتوجه به این مسایل و کوهپایه ای بودن روستا های منطقه برخی از روستاها بامشکل کمبود آب در بالادست مواجه هستند.

وی به وجود خشکسالیهای اخیر در جامعه و نیز خشک شدن ۹۰درصد از چشمه هاو قنات های موجود در استان اشاره کرد و افزود: در این رابطه بایستی مسئولین به ویژه روحانیت آگاه سازی لازم  جهت صرفه جوئی در مصرف آب را به مردم به خصوص روستائیان ارائه دهند.

حسن مستفید فرماندار هشترود نیز در این دیدار صرفه جوئی در مصرف آب را با اهمیت و ضروری خواند و گفت: همه ما باید در جهت آگاهسازی مردم در جهت مصرف درست آب تلاش کنیم تا همیشه از این نعمت بزرگ الهی بهره مند شویم.

وی افزود : مهندسی مصرف آب ضرورت داشته و در این رابطه توصیه های لازم در راستای مصرف صحیح آب در همایش دهیاران و شوراهای اسلامی ارائه خواهد شد.

وی پیشنهاد کرد مسئول آبفار روستائی و یا کارشناسان آن با هماهنگیهای قبلی در قبل از خطبه های نمازجمعه در خصوص مصرف درست آب و صرفه جوئی بیشتر در هنگام استفاده از آب مطالب لازم را به مردم ارائه داده و آموزشهای مورد نیاز مردم را از طرق مختلف به آنان ارائه دهند.

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 4
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سلمان عیسائی یکشنبه , 30 آذر 1393 - 10:51

سلام
این که آب سالم به دست روستاییان عزیز مان برسد خود فی نفسه کار خوبی است ولی این آبی که ۵۰روستا را سیراب می کند از رودخانه بادست روستای وظیفه خوران با حفر ۵ حلقه چاه عمیق تامین می شود واین کار کا باعث شده درختان وکشاورزی این روستا درمعرض نابودی کامل قرار گیرد منطقه ای که درزبان مردم محلی به شمال کوچک مشهور است .به عقیده من نباید موجود زنده ای راکشت به این بهانه که اعضا آن برای احیا وپیوند به ده نفر مورد نیاز است بالاخره کشاورزانی که ازآن زمین ها روزی می خورند هم حق حیات دارند .به عنوان یک روستایی منتظر پاسخ مسئولان هستم گرچه امیدی به پاسخ انان نیست کما اینکه کشاورزان معترض را تابازداشت هم بردند ووعده اعطای چاه عمیق به کشاورزان وعده سر خرمن بود .

سلمان عیسائی یکشنبه , 30 آذر 1393 - 10:52

جناب آقای اسماعیلی چند بار نظرات من را تایید نکردید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

modir یکشنبه , 30 آذر 1393 - 13:48

قبلا هم گفته شده بود. نظراتی که حاوی توهین و یا ذکر مستقیم نام افراد باشد یا ویرایش می شوند و در صورتی ویرایش نشدن حذف خواهند شد.

>> سه شنبه , 2 دی 1393 - 19:20

آب خود هشترود که کاملا آهکی و با املاح که من نمیدانم چیه تخصص ندارم اینجورییه و سالهاست مدیران هم میگن خوبه پس مشکل آب روستائیان هم حل میشه حل میشه آره میشه