تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
کد خبر : 46275

سرپرست دفتر نمایندگی اوقاف و امورخیریه هشترود خبر داد:

شناسائی بیش از ۸۰ موقوفه مجهول در شهرستان های هشترود و چاراویماق

شناسائی بیش از ۸۰ موقوفه مجهول در شهرستان های هشترود و چاراویماق

سرپرست دفتر نمایندگی اوقاف و امورخیریه هشترود از شناسائی و پلاک یابی بیش از ۸۰ موقوفه در شهرستانهای هشترود و چاراویماق خبر داد.

حجت الاسلام محمد پرورش در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پیک هشترود، با اشاره به اینکه امازادگان ذریه حضرت زهرا(س) و موقوفات فدک اهل بیت (ع) می باشند، گفت: بعد از استقرار دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه در شهرستان هشترود در کنار فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی، به لطف خداوند، این دفتر موفق به شناسائی و پلاک یابی بیش از ۸۰ موقوفه در شهرستانهای هشترود و چاراویماق شده است.

 

وی اظهار داشت: این موقوفات در طی سالهای گذشته به دلیل نبود متولی در این شهرستان و چاراویماق مغفول مانده بود که به امید الهی در راستای احیاء موقوفات و عمل امینانه به نیات واقفین و ترویج فرهنگ اصیل وقف اقدامات لازم به عمل خواهد آمد.

 

سرپرست دفتر نمایندگی اوقاف و امورخیریه هشترود افزود: تعداد قابل توجهی از این موقوفات به سال ۱۳۱۹ برمی گردد که در دفتر توجیه اداره ثبت شهرستان درج شده بودند اما متاسفانه پیگیری های لازم جهت احیا آنها صورت نگرفته بود.

 

پرورش تصریح کرد: این موقوفات شامل زمین زراعتی، سنجدزار، آرپالیخ، واحد مسکونی و باغ می باشند و محل ایتفاده عوائد آنها بر اساس نیات واقفین و در صورت عدم درج نیت، از اداره تحقیق، درخواست راهنمائی خواهد شد تا نظریه مصرف برای آن صادر شود.

 

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.