تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
کد خبر : 39049

امام جمعه هشترود تاکید کرد؛

خرید هواپیما جائی در اقتصاد مقاومتی ندارد/ لزوم نگاه ویژه بانک ها به اقتصاد مقاومتی/ تاکید بر تشکیل قرارگاه فرهنگی در هشترود

خرید هواپیما جائی در اقتصاد مقاومتی ندارد/ لزوم نگاه ویژه بانک ها به اقتصاد مقاومتی/ تاکید بر تشکیل قرارگاه فرهنگی در هشترود

امام جمعه هشترود گفت: بانک ها می توانند نقش اساسی در پیشبرد سیاستهای اقتصاد مقاومتی داشته باشند و از طریق همکاری با تولیدکنندگان و اعظا تسهیلات در خروج آنها از بحران کمک کنند.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، حجت الاسلام رحیمی صبح امروز( ۳۱ خرداد) در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان هشترود که با موضوع اقتصاد مقاومتی در دفتر امام جمعه برگزار شد گفت: همواره رهبر انقلاب در فرمایشات خود اختراع واژگان دارند که در نامگذاری سال ها بخوبی نمود پیدا کرده است.

 

وی افزود: بحث اقتصاد مقاومتی هم در همین راستاست و سیاستهای کلی آن نیز از سوی مقام معظم رهبری به دولت ابلاغ شده است.

 

رحیمی اظهار داشت: در اقتصاد مقاومتی نگاه به درون است. در این نوع از اقتصاد حل مشکلات بدست تولید داخل است و رونق تولید داخل باعث شکوفائی اقتصادی می شود.

 

خرید هواپیما جائی در اقتصاد مقاومتی ندارد

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی هشترود تصریح کرد: دولت در زمینه اقتصادی برنامه مشخصی ندارد. خرید هواپیما اگرچه در کشور نیاز است اما در این برهه از زمان جائی در تفکر اقتصاد مقاومتی ندارد و صرف بیش از ۱۴۰ میلیارد دلار که برابر با رقم چندین سال بودجه کشور است، اقدامی معقول نیست و باید در اولویت های بعدی دولت قرار گیرد.

 

وی تاکید کرد: واردات کالا مخصوصا آنهائی که بصورت قاچاق وارد کشور می شوند باعث شده تولیدکننده داخل نتواند به حیات خود ادامه دهد و لازم است دولت در مقابل این اقدامات بایستد.

 

امام جمعه هشترود ادامه داد: البته تولیدکننده داخلی هم باید کیفیت محصول خود را افزایش دهد تا مصرف کننده داخلی برای خرید کالای تولید داخل ترغیب شود. اگرچه باید فرهنگ حمایت و مصرف کالاهای ایرانی هم در بین مردم گسترش یابد.

 

لزوم نگاه ویژه بانک ها به اقتصاد مقاومتی

 

حجت الاسلام رحیمی بیان کرد: تعداد کثیری از واحدهای تولیدی و صنعتی در هشترود تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند که عمده مشکل آنها نیز مشکل اداری و یا کمبود نقدینگی است و از مسئولان درخواست داریم با بررسی مشکلات انها زمینه را برای فعالیت دوباره و در نتیجه کاهش نرخ بیکاری شهرستان فراهم کند.

 

وی خاطر نشان کرد: بانک ها می توانند نقش اساسی در پیشبرد سیاستهای اقتصاد مقاومتی داشته باشند و از طریق همکاری با تولیدکنندگان و اعظا تسهیلات در خروج آنها از بحران کمک کنند.

 

تاکید بر تشکیل قرارگاه فرهنگی در هشترود

 

امام جمعه هشترود ابراز کرد: بارها رهبر معظم انقلاب تاکید کرده اند که فرهنگ ما دچار ولنگاری شده است. در بحث تولید محتوای فرهنگی مشکل داریم و رهبری نیز دستور تشکیل قرارگاه فرهنگی راداده اند تا از موازی کاری دستگاهها در این زمینه جلوگیری شود. نیاز است در شهرستان هشترود نیز قرارگاه فرهنگی تشکیل شود تا در زمینه فرهنگی نیز گام های اساسی برداشته شود.

 

در این جلسه همچنین تعدادی از مدیران واحدهای تولیدی فعال در هشترود به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.

 

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.