تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
کد خبر : 59524

رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) در چهارمین جشنواره‌ی اسوه‌های صبر و ایثار مطرح کرد؛

پیروان فرقه‌ی حجتیه می‌گفتند باید در برابر انحرافات سکوت کرد/ اگر مادران و همسران رزمندگان استقامت نمی‌کردند ما پیروز نمی‌شدیم

پیروان فرقه‌ی حجتیه می‌گفتند باید در برابر انحرافات سکوت کرد/ اگر مادران و همسران رزمندگان استقامت نمی‌کردند ما پیروز نمی‌شدیم

آیت الله شبستری گفت: اعضاء فرقه‌ی حجتیه بر این باور بودند باید در قبال انحرافات جامعه سکوت کرد تا امام زمان(عج) بیاید و آن‌ها را اصلاح کند، درحالی که معنی صبر این نیست.

به گزارش پیک هشترود به نقل از  آناج، آیت الله محسن مجتهد شبستری در چهارمین جشنواره‌ی اسوه‌های صبر و ایثار با اشاره به اینکه واژه‌ی صبر در قرآن مجید فراوان به کار رفته است، اظهار داشت: در برخی از آیات از مقام صابرین تمجید شده و خداوند به کسانی که در مقابل مشکلات مالی و جانی صبورند پاداش بدون حساب و کتاب روزی می‌کند.

وی ادامه داد: برخی تصور می‌کنند معنای صبر این است که دست روی دست بگذراند و بگویند خدا خود مشکلات را حل خواهد کرد و هیچ اقدامی نداشته باشد، در حالی که اینچنین نیست.

نماینده‌ی ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: پیش از انقلاب جمعی به نام حجتیه معتقد بودند که در برابر انحرافات و فساد جامعه باید سکوت کرد و کاری به نظام و حکومت نداشت، حضرت ولیعصر (عج) باید خود امور را اصلاح کنند.

امام جمعه مردم تبریز متذکر شد: این مفهوم به معنای صبوری نیست بلکه منظور از صبر، صبر انقلابی است یعنی مسلمان باید قیام کند و آن مقدار که توانایی دارد با مفاسد مبارزه نموده و اگر در این راه مصایبی بر او حاصل شد در برابر آن صبور باشد.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: جهانیان قبل از انقلاب اسلامی براین باور بودند که دین افیون ملت‌هاست و دین اسلام برای تحقیر آمده، در حالی که انقلاب اسلامی نمایان ساخت که اسلام دین پویایی و نشاط است.

خطیب نماز جمعه تبریز متذکر شد: زنانِ اسوه‌ی صبر و استقامت‌ اینگونه نبوده که سکوت کنند بلکه ایثارگری‌ و فداکارهایی داشته‌اند، همسر و فرزندانشان را به میدان نبرد فرستاده‌اند و سپس در مقابل خسارت‌های جانی و مالی صبر داشته‌اند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به نقش زنان در جامعه‌ی ایرانی اسلامی یادآور شد: زنان در دوران انقلاب، جنگ تحمیلی و پس از آن با حضور مفید و تربیت اولاد صالح از آزمون‌های الهی سربلند بیرون آمده‌اند.

وی ادامه داد: در اثر تربیت نیکوی مادران این سرزمین است که جوانان پا در رکاب جهاد و شهادت گذاشتند و هشت سال حماسه آفریدند و امروز نیز در صیانت از حریم آل الله پیش‌قدم شده‌اند.

نماینده‌ی ولی فقیه در استان متذکر شد: اگر در کنار رشادت رزمندگان و جانبازان، صبر و استقامت مادران و همسران ایشان نبود ما به این پیروزی‌ها دست نمی یافتیم، در منطقه اگر فتح و پیروزی هست به برکت همین خانواده‌های انقلابی است‌.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: اگر چنانچه می‌بینم استکبار غرب و شرق از ایران حساب می‌برند در اثر صبر و استقامت مادران شهدا بوده است.

امام جمعه مردم تبریز با اشاره به همراهی زنان و تاثیرگذاری آنان در حمایت از ولایت، تصریح کرد: گریه‌های حضرت زهرا(س) سیاسی بود و ایشان به طریق اعتراض خود را به حکومت غصب شده نشان می‌دادند، اتفاقی که بعدها در کربلا رخ داد و حضرت زینب (س) به جهت نشان دادن ظلم و دنائت یزدیان این حربه را به کار گرفتند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.