تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
کد خبر : 87762

حجت الاسلام نظری در تبیین سواد رسانه‌ای:

چرا کسی از دروغ‌های ایران اینترنشنال سوال نمی‌کند؟/ توطئه‌ها در قفقاز و اقلیم کردستان واکنش به سیلی‌های ایران است

چرا کسی از دروغ‌های ایران اینترنشنال سوال نمی‌کند؟/ توطئه‌ها در قفقاز و اقلیم کردستان واکنش به سیلی‌های ایران است

حجت الاسلام نظری گفت:دشمن تا دیروز عنوان می‌کرد که پهبادهای ایران دروغ است و امروز می‌گویند که ایران به روسیه پهباد فروخته است، کسی که ذهنش را به این شبکه‌های خارجی اجاره داده است چرا سوال نمی‌کند اگر ایران پهبادی نداشته پس چه چیزی فروخته است؟

به گزارش پیک هشترود به نقل از آناج، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی نظری اظهار داشت: اینکه فکر کنیم وقایع اخیر تنها به دلیل فوت خانم مهسا امینی است، بسیار ساده انگارانه است و نشان می‌دهد ما از بازی دشمن خبر نداریم.

وی ادامه داد: چطور می‌شود که در یک ماه اخیر ۴ هزار مقاله در خصوص خانم مهسا امینی نوشته می‌شود و تمام سلبریتی‌ها به خط به این مساله می‌پردازند؟ آیا واقعا مساله خانم مهسا امینی است یا بازی دشمن می‌باشد که ذهن را به یک جا مشغول کند و بعدا نقشه‌هایش را پیاده کند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به موضع گیری برخی خواص، هنرمندان و ورزشکاران ابراز داشت: بسیاری از اینها چون سواد رسانه‌ای نداشتند در تور شبکه‌هایی مثل ایران اینترنشنال افتادند، اما چرا کسی قبل از این وقایع به سراغ جهاد تبیینی که رهبر انقلاب فرمودند نرفت تا سواد رسانه‌ای مردم، هنرمندان و دیگر اقشار افزایش یابد؟

وی ادامه داد: در اشنویه رسانه‌های خارجی عنوان کردند که اشنویه سقوط کرده است پس این سقوط کجاست؟ چرا کسانی که ذهنشان را به این رسانه‌ها اجاره داده‌اند الان نمی‌گویند که این دروغ چه شد؟ چرا وقتی چنین خبرهای دروغی از امثال اینترنشنال می‌شنوند حاضر نیستند یک خبر درست از این طرف هم بشنوند؟

حجت الاسلام والمسلمین نظری با اشاره به توطئه‌های اقلیم کردستان و قفقاز گفت: کسانی که در قفقاز به دنبال توطئه هستند بدانند که اگر روزی در جلفا سه سرباز جلوی لشکر روس ایستادند حالا بیش از هزاران مرد در آذربایجان جلوی توطئه‌های رژیم صهیونیستی را خواهند گرفت و به همین دلیل به ایران می‌گویم که آذربایجان از شمالغرب حفاظت می‌کند.

وی ادامه داد: این توطئه‌ها واکنش به سیلی‌هایی است که در عین الاسد، سوریه و عراق خورده‌اند. دشمن تا دیروز عنوان می‌کرد که پهبادهای ایران دروغ است و امروز می‌گویند که ایران به روسیه پهباد فروخته است، کسی که ذهنش را به این شبکه‌های خارجی اجاره داده است چرا سوال نمی‌کند اگر ایران پهبادی نداشته پس چه چیزی فروخته است؟

این استاد دانشگاه خطاب به دانشجویان و دانش آموزان گفت: شما دانشجویان و دانش آموزان که اهل علم هستید راه درست انتقاد و اعتراض را نشان دهید، نه اینکه کسانی با قمه و کلت در بین دانشجویان بروند؛ این مساله شایسته شما نیست. در همین دانشگاه تبریز گفتمانی راه انداختند تا مخالف و موافق حرفش را بزند چرا این مساله را به دانشگاه‌های دیگر نمی‌بریم؟

وی با اشاره به سرسپرده سازی در رسانه‌ها ابراز داشت: یک نفر به عمد یگان ویژه را زیر گرفته و یک نفر را شهید کرده و خودش هم اعتراف می‌کند اما از مادرش مصاحبه می‌کند که می‌خواهند پسرم را اعدام کنید و حقوق بشر کمکش کند. مگر آن کسی که شهید شده بشر نبوده است؟ در جنگ رسانه‌ای اینگونه مزدورها را تبدیل به سرباز می‌کنند و بعدا هم در پی تطهیر هستند.

حجت الاسلام نظری با بیان اینکه شعار “زن، زندگی،آزادی” شعار کومله در دهه ۶۰ است، توضیح داد: کاش کسی شعارهای تندتری بدهد اما شعار کومله‌هایی که در دهه ۶۰ بدترین جنایت‌ها را انجام داده‌اند را تکرار نکند، شما دانشگاهیان چرا شعار کومله را تکرار می‌کنید؟ چرا خودتان شعاری برای خودتان ایجاد نمی‌کنید؟

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.