تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
کد خبر : 73145

زور نایب قهرمان المپیک به مرادی نرسید

ابقای رئیس‌فدراسیون وزنه برداری برای ۴ سال دیگر / مرادی: این آخرین دوره مدیریتی من است

ابقای رئیس‌فدراسیون وزنه برداری برای ۴ سال دیگر / مرادی: این آخرین دوره مدیریتی من است

علی مرادی در مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه‌برداری مجددا به عنوان رئیس‌جدید این فدراسیون انتخاب شد.

به گزارش پیک هشترود به نقل از کیهان ، مجمع انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری رأس ساعت ۱۰ صبح دیروز یکشنبه در آکادمی ملی المپیک برگزار شد که در نهایت علی مرادی با کسب ۲۲ ‏‬رای به عنوان رئیس‌فدراسیون باقی ماند.
نشست مجمع انتخابات فدراسیون وزنه برداری با حضور محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش به عنوان رئیس‌مجمع برگزار شد که فرشاد غزالیان‌، سجاد انوشیروانی، حسین رضازاده، کوروش باقری، علی مرادی، محمدرضا آخوندی، عبدالکریم پورکیان و نصرت‌اله عابدینی به عنوان ۸ کاندیدای ریاست فدراسیون وزنه‌برداری در این رقابت انتخاباتی ثبت‌نام کرده بودند اما رضازاده به خاطر انصراف از انتخابات، در این جلسه حضور نداشت.
کوروش باقری و عابدینی در جریان این نشست به نفع سجاد انوشیروانی انصراف دادند.بعد از صحبت کاندیداها، محمدحسین برخواه و مهران رئیسی به عنوان ناظر بر انتخابات معرفی شدند. در نهایت علی مرادی با ۲۲ رای به عنوان رئیس‌فدراسیون انتخاب شد. آخوندی ۸، انوشیروانی نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن، ۱۱ و غزالیان هم ۲ رای به دست آوردند. پورکیان هم بدون رای ماند. ابقای علی مرادی در شرایطی بود که او اگر یک رای کمتر می‌آورد، انتخابات به دور دوم کشیده می‌شد. این انتخابات حواشی خاص خود را هم داشت که از جمله آن می‌توان به انتقادات صریح یکی از نامزدها به شیوه مدیریت مرادی در سخنرانی‌اش‌اشاره کرد؛ موضوعی که تذکر اسبقیان را به دنبال داشت.
بعد از انتخاب مرادی به عنوان رئیس‌فدراسیون، انوشیروانی، باقری و آخوندی با دلخوری مجمع را ترک کردند و حتی حاضر نشدند به علی مرادی نیز تبریک بگویند!
داورزنی: باید نقاط ضعف ۴ سال قبل برطرف شود
پس از انتخاب مرادی به عنوان رئیس‌فدراسیون وزنه‌برداری، محمدرضا داورزنی رئیس‌مجمع در صحبت‌هایی کوتاه اظهار داشت: مردم انتظار بالایی از وزنه برداری دارند چرا که در المپیک‌ها در سبد مدالی ایران سهم داشته است و امیدوارم در این مدت باقی مانده تا المپیک وزنه برداری بتواند خودش را به خوبی آماده کند. امیدوارم از نقطه نظرات دیگر کاندیداها استفاده کند. ما معمولاً اجازه نمی‌دهیم به غیر از کسانی که رأی می‌دهند کسی دیگر وارد مجمع شود اما چند تن از پیشکسوتان احساس مسئولیت کردند و به مجمع آمدند و ما هم حضورشان را مغتنم می‌شماریم.
او ادامه داد: انتظار وزارت ورزش این است شاهد پویایی وزنه برداری باشیم و همچنین علی مرادی باید تعامل جدی با همه استان‌ها داشته باشد. ۲۱ نفر به علی مرادی رأی ندادند و به این معنی است باید تلاش کند نقاط ضعف چهار سال گذشته را بازنگری کند. امیدوارم همدلی و انسجام به وجود بیاید و باید از قهرمانانی که از مجموعه فدراسیون فاصله گرفتند، در فرآیند تصمیم گیری‌ها استفاده کرد.
مرادی: درِ فدراسیون به روی همه باز است
بعد از صحبت‌های داورزنی که در آن انتقاداتی را متوجه شیوه مدیریت وزنه برداری در چهار سال گذشته کرده بود، مرادی رئیس‌فدراسیون گفت: ما از این به بعد به حمایت بیشتر احتیاج داریم. نمایندگان مجلس و خیلی‌ها در فرایند انتخابات وارد شده و کمک کردند و به همین انتخابات بسنده نشود و از ارگان‌ها نهادها و دسته‌های مختلف می‌خواهم باز هم کمک کنند. ما ضعف‌هایی داشتیم و کسی هم عاری از‌اشتباه نیست. ایجاد چهره سیاه به نفع کسی نیست. من آخرین دوره مدیریتم در وزنه برداری کشور است و از همه که به من فرصت آخرین مرحله مدیریتم را دادند، تشکر می‌کنم و با انگیزه بیشتر کار خواهم کرد. عزیزان کاندیداها ما از مرحله معیشتی گذشتیم ما به دنبال جانشین‌سازی هستیم که با تخریب نمی‌شود. حرمت‌ها را بیشتر توجه کنیم. رای هم نمی‌آوردم در کنار خانواده وزنه برداری می‌ماندم.
وی درخصوص اینکه انتخابش به عنوان رئیس‌فدراسیون قابل پیش‌بینی بود تاکید کرد: من به لطف خدا اعتقاد دارم وزارت ورزش انتخابات منصفانه و عادلانه‌ای را برگزار کرد همه دوستان کاندیداها فرزندان من هستند. برنامه‌های خوبی را ارائه کردند که در آینده از آنها بهره خواهیم برد. رقابت جدی برقرار بود اما در نهایت مجمعی شفاف و دمکراتیک برگزار شد که باید از همه تشکر کنم.
مرادی درخصوص اینکه آیا از منتقدینش در کار استفاده خواهد کرد، تاکید کرد: ما دنبال سازندگی بیشتر هستیم و از برنامه سازنده دوستان استفاده می‌کنیم. در فدراسیون به روی همه باز است اما نباید کار به سمت تخریب پیش برود چون تخریب انرژی همه را می‌گیرد این نگاه همیشگی ماست.
مرادی درخصوص اینکه رئیس‌فدراسیون تکواندو بعد از انتخاب عنوان رئیس‌این فدراسیون با تمام منتقدانش جلسه داشت و آیا او چنین کاری را در وزنه‌برداری انجام خواهد داد تصریح کرد: فراخوان ملی خواهیم کرد و از همه دوستان دعوت می‌کنیم تا نقطه‌نظراتشان را در یک جلسه خوب مطرح کنند.
انتهای پیام/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.