تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۹:۴۸
کد خبر : 46190

خرید تضمینی گندم با رشد ۴۰ درصدی به مرز ۱۱ میلیون تن رسید

خرید تضمینی گندم با رشد ۴۰ درصدی به مرز ۱۱ میلیون تن رسید

تهران- وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: از آغاز فصل برداشت تاکنون، ۱۰ میلیون و ۹۵۰ هزارتن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده که این میزان نسبت به پارسال بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش پیک هشترود به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، در حالی که نزدیک به دو ماه تا پایان خرید تضمینی گندم کشاورزان باقی است، تاکنون نزدیک به ۲میلیون و ۸۷۰ هزارتن بیش از کل خرید پارسال (۸٫۰۸ میلیون تن) گندم از کشاورزان خریداری شده است.
ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان ۱۳٫۹ تریلیون ریال (۱۳٫۹ هزار میلیارد تومان) بوده که تاکنون ۶۱ تریلیون ریال (۶٫۱ هزار میلیارد تومان) آن به گندم کاران پرداخت شده است.
استان های خوزستان با یک میلیون و ۳۹۶ هزارتن، گلستان با یک میلیون و ۳۵۹ هزار تن و فارس با ۸۹۹ هزار تن تاکنون بیشترین میزان گندم را از کشاورزان خریداری کرده اند.
به گزارش ایرنا، براساس مصوبه دولت، امسال هر کیلوگرم گندم معمولی (نان) ۱۲ هزار و ۷۰۵ ریال و گندم دوروم ۱۳ هزار و ۶۸ ریال با چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیرمفید از گندمکاران خریداری می شود.
پارسال نزدیک ۱۱میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم در کشور تولید شد که هشت میلیون و ۸۰ هزار تن آن با قیمت گندم معمولی (گندم نان) ۱۱ هزار و ۵۵۰ ریال و هر کیلوگرم گندم دوروم با قیمت ۱۱ هزار و ۸۸۰ ریال با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید دو درصد توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران خریداری شده بود.
پیش بینی می شود امسال بیش از ۱۳ میلیون تن گندم در ۶ میلیون هکتار از زمین های آبی و دیم کشور تولید شود که دستکم ۱۰ میلیون تن از آن توسط دولت خریداری می شود و به آرد نانوایی ها اختصاص می یابد.
اقتصام**۹۱۸۶ ** ۲۰۲۳

انتهای پیام /*

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.