تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱:۰۵
کد خبر : 3838

شیری علی آبادی مطرح کرد:

جلوگیری از تاثیر نوسانات شدید ارزی بر اقتصاد با انعقاد پیمان های پولی دو جانبه

جلوگیری از تاثیر نوسانات شدید ارزی بر اقتصاد با انعقاد پیمان های پولی دو جانبه

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با مثبت ارزیابی کردن سیاست دولت برای تثبیت نرخ ارز گفت: استفاده از ظرفیت انعقاد پیمان های پولی دو جانبه می تواند از تاثیر نوسانات شدید ارزی بر اقتصاد کشور جلوگیری کند.

به گزارش پیک هشترود به نقل از سایت خانه ملت، غلامحسین شیری علی‌آبادی درباره تثبیت نرخ ارز گفت: باید پذیرفت اقتصاد و بخش تولید کشور از نوسانات شدید ارز ضربه می خورد بنابراین سیاست مسئولان اقتصادی دولت برای تثبیت نرخ ارز سیاست منطقی خواهد بود که به رشد تولید منتهی می شود.

نماینده مردم هشترود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تقویت پشتوانه های ارزی کشور یکی از لازمه های توسعه اقتصادی خواهد بود بنابراین باید با افزایش صادرات و رشد درآمدهای ارزی این مهم را انجام داد.

شیری علی آبادی با تاکید بر لزوم تقویت ارزش پول ملی گفت: مسئولان اقتصادی کشور باید با تجربه گرفتن از تاثیرات نوسانات ارزی بر اقتصاد کشور اجازه ندهند این موضوع تکرار شود.

وی درباره راهکارهای جلوگیری از تاثیر نوسانات نرخ ارز بر اقتصاد گفت: انعقاد پیمان های پولی دو جانبه باعث می شود اقتصاد کشور در برابر تحریم های اقتصادی تقویت شود، که البته یکی از لازمه های انعقاد پیمان های پولی دو جانبه استفاده از ظرفیت دیپلماسی اقتصادی است.

شیری علی آبادی با تاکید بر ضرورت انجام فعالیت های بیشتر بخش اقتصادی سفارتخانه ها افزود: در حال حاضر ایران با چند کشور، همسایه است بنابراین باید تلاش کرد در زمینه صادرات از ظرفیت پیمان های پولی دو جانبه با این کشورها استفاده بهینه شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: در پیمان های پولی دو جانبه باید به موضوع نوسانات ارزی کشور مقابل نیز توجه شود و اینگونه نباشد که نوسانات ارزی کشورها به اقتصاد کشور ضربه وارد کند./

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

جواد پنجشنبه , 22 آبان 1393 - 21:10

آقای شیری لطفا پیگیر واگذاری قطعات فاز۲فرهنگیان باشید