تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
کد خبر : 22724

یک کارشناس امور اجتماعی:

نگرش مادی در امر ازدواج با تغییر سبک زندگی/ تاخیر در امر ازدواج جوانان با بدعتهای عصر جاهلیت/ هزینه دولت در امر ازدواج سرمایه گذاری است

نگرش مادی در امر ازدواج با تغییر سبک زندگی/ تاخیر در امر ازدواج جوانان با بدعتهای عصر جاهلیت/ هزینه دولت در امر ازدواج سرمایه گذاری است

کارشناس امور اجتماعی گفت: متاسفانه سنت ها فراموش و زندگانی ها به گونه ای شروع شده اند که جنبه الهی آن مورد توجه نیست. ازدواج یک امر الهی است و نباید با این حرکتها نامبارک شود.

حجت الاسلام یعقوب اباذری کارشناس امور خانواده در گفتگو با خبرنگار پیک هشترود، با تبریک سالروز ازدواج تنهاترین زوج معصوم عالم، حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) گفت: امید است خانواده ها و جوانان با الگوگیری از سالم ترین، آسانترین و پرخیروبرکت ترین ازدواج عالم دنیا سطح زندگی و ذائقه معنوی خود را افزایش دهند.

وی اظهار کرد: متاسفانه یکی از مشکلات عمده جامعه ما که بحران آفرین است بحث بالارفتن سن ازدواج و در نتیجه کاهش آمار ازدواج و از طرفی متلاشی شدن خانواده ها از طریق پدیده شوم طلاق می باشد.

نگرش مادی در امر ازدواج با تغییر سبک زندگی

اباذری افزود: اگر به زندگی این دوبزرگوار نگاه کنیم سادگی را مشاهده خواهیم کرد، آنچه که امروز با تغییر سبک زندگی افتاده و این پیوند الهی را با نگرش مادی مواجه کرده است.

این کارشناس امور اجتماعی تصریح کرد: در زندگی این دو بزرگوار مهریه حداقلی، تشریفات کم و جهیزیه اندک وجود دارد و حضرت پیامبر(ص) نیز از دواج آنها را در کمال سادگی برگزار کرده است. اگر تشریفات مراسم ازدواج برای زوج ها ارزش به حساب می آمد شان چه کسی به این دو بزرگوار می رسید.

وی تاکید کرد: متاسفانه سنت ها فراموش شده اند و زندگانی ها به گونه ای شروع شده اند که جنبه الهی آن مورد توجه نیست. ازدواج یک امر الهی است و نباید با این حرکتها نامبارک شود.

تاخیر در امر ازدواج جوانان با بدعتهای عصر جاهلیت

اباذری خاطرنشان کرد: متاسفانه بحثی که در جامعه و همچنین در هشترود هم وجود دارد موضوع شیربهای بالا و هزینه های عروسی سنگینی است که خانواده ها به جوانان تحمیل می کنند و این کار باعث می شود امر ازدواج جوانان به تاخیر بیفتد.

کارشناس امور اجتماعی ادامه داد: همه ما در درگاه خداوند مقصر هستیم چراکه بدعتهائی گذاشته ایم که شبیه سنتهای عصر جاهیلیت است که در اسلام جایگاهی ندارند. به عنوان یک مسلمان باید در این سالروز مبارک زوایای افزایش سن ازدواج مطرح و بررسی شود و نه اینکه روزبه روز غربی تر گردد.

حجت الاسلام اباذری در مورد نقش خانواده ها در آسان سازی ازدواج نیز بیان کرد: دخالت مستقیم خانواده هاست که باعث می شوند مشکلاتی بر سرراه جوانان قرار گیرد. خانواده ها باید کمی روشنبین باشند و ازدواج این دو بزرگوار را الگو قرار داده و معیارهای اخلاقی را مدنظر قرار دهند و مسائل مادی را دنبال نکنند.

هزینه دولت در امر ازدواج سرمایه گذاری است

وی در مورد حمایت دولتها در امر ازدواج جوانان نیز گفت: متاسفانه دولتها نقش چشمگیری در این زمینه نداشته لند. دولت باید جنبه های حمایتی خود را از این قضیه به عنوان مهم ترین مولفه فرهنگی و اخلاقی افزایش دهد و با حذف برخی از فعالیتهای فرهنگی غیر ضروری می تواند به این امر توجه بیشتری داشته باشد.

اباذری همچنین پیشنهاد داد: دولت می تواند هزینه های رایگان ازدواج در اختیار زوج ها قرار دهد البته با نظارت کامل و فعال کردن مراکز مشاوره تا جوانان به این امر مقدس تشویق شوند. همچنین در مسیر اگاه سازی خانواده ها برای رونق سبک زندگی اسلامی نیز باید هزینه هائی داشته باشند.

وی تاکید کرد: شاید کمک دولت در این زمینه در ظاهر هزینه برای آنها باشد اما در باطن سرمایه گذاری برای فرهنگ، خانواده و آینده جامعه است.

 

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شهروند سه شنبه , 24 شهریور 1394 - 14:25

جایگاه مرد وزن در زندگیها عوض شده و تا این جایگاه اصلاح نگردد مشکلات حل نخواهند شد.
یکی از علل ریشه ای موانع ازدواج و موارد طلاق , تقلید کور کورانه یا مصلحت اندیشانه از غرب در نوع نگرش به زن و حقوق وی در جامعه می باشد. در حکومت اسلامی , نمی توان با سبک زندگی غربی خانواده اسلامی داشت . با روالی که در جریان است و مشکلات عدیده ای که زندگیهای مشترک دارند روزی خواهد رسید که ازدواج کردن از هنجار به ناهنجاری تبدیل شود.