تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰:۲۴
کد خبر : 11689

رئیس شورای اسلامی هشترود:

محدوده شهر هشترود کوچک اما مشکلات آن بزرگ است

محدوده شهر هشترود کوچک اما مشکلات آن بزرگ است

رئیس شورای اسلامی هشترود گفت:محدوده شهر هشترود کوچک اما مشکلات آن بزرگ است و مهم ترین مشکل این شهرستان نبود منابع مالی در شهرداری می باشد که به علت نداشتن منابع پایدار متضرر است و این ضرر دهی از زمانی شروع شد که شهرداری ها را خود گردان اعلام نمودند.

به گزارش پیک هشترود، ابراهیم مصطفی پور گفت: پاره ای از مشکلات و نارسائی هایی که در شهرداری هشترود وجود دارد باید با اعتبارات دولتی مرتفع گردد و ما بقی کارهای باقیمانده توسط شهروندان در قبال خدماتی که شهرداری به آنها ارائه می نماید بر طرف شود زیرا شهرداری و شهروندان در راستای عمران و آبادانی شهر مکمل همدیگرند.

 

وی اشاره کرد:عوارض شهری تنها در آمد شهرداری هشترود می باشد که با آن حقوق کارکنان پرداخت میشود و پولی برای انجام دادن کارهای عمرانی باقی نمی ماند به همین علت تا به حال شهرداری نتوانسته حتی یک نماد شهری در هشترود ایجاد کند و امکانات شهری را در منطقه فراهم آورد.

رئیس شورای اسلامی هشترود ادامه داد: سازمان همیاری شهرداریهای استان در جهت کمک به شهرداری هشترود و رفع مشکلات مالی مبلغی را به صورت علی الحساب در اختیار این اداره قرار خواهد داد تا حقوق معوقه چندین ماهه کارکنان و عیدی آنها در آستانه سال نو به حسابشان واریز شود.

 

رئیس شورای اسلامی هشترود تاکید کرد:نا مناسب بودن چهره شهر و نبود امکانات تفریحی و فرهنگی،افسردگی مردم را در پی دارد و باعث مهاجرت بی رویه مردم از شهرستان میشود بنا براین مسئولین باید برای بهسازی فضای شهری کاری اساسی انجام دهند.

 

وی خاطر نشان ساخت:شهرداری ها به عنوان متولی امور شهری با اتکاء به منابع در آمدی خود ارائه خدمات میکنند و شهروندان نیز در مقابل این خدمات وظیفه هایی را بر عهده دارند و پرداخت به موقع عوارض شهری و پول پروانه ساخت و ساز از وظایف مردم در قبال شهرداری است.

 

مصطفی پور یادآور شد:از مجموعه کارهایی که در سال ۹۴ توسط شورا و شهرداری انجام خواهد پذیرفت میتوان به احداث ۲ مورد پارک جنگلی،بهبود فضای سبز بوستان شهدای گمنام و محدوده شهر،احداث ۳ میدان در ورودی های شهر و آسفالت معابر و خیابانهایی که نیاز به آسفالت کاری دارند اشاره کرد.

 

وی افزود:با توجه به اینکه شهرداری هشترود از کمبود شدید نیروی متخصص رنج میبرد دولت باید توجه ویژه ای به شهرداری هشترود و سایر شهرهای کوچک داشته باشد و نیروی متخصص را جهت خدمت به این ادارات روانه سازد و از طرفی دیگر در امور مالی کمک حال شهرداری هشترود به صورت خاص باشد.

 

مصطفی پور گفت:آرامش روانی کلیه مردم شهر وابسته به اقتدار شهرداری میباشد از همین رو از تمامی اداراتی که به شهرداری بدهکار هستند تقاضا میشود با پرداخت کردن بدهی خود در اسرع وقت شهرداری را در انجام پروژه های عمرانی و خدمات شهری یاری کنند تا این اداره بدون داشتن دغدغه مالی اداره امور را به خوبی مدیریت کند.

 

وی از استاندار آذربایجانشرقی به خاطر عنایت ویژه به شهرستان هشترود تشکر کرد و افزود:از دکتر اسماعیل جبار زاده خواهشمندیم که کمک حال شهرداری هشترود باشد و این اداره را از کمک های انسان دوستانه خویش و استانداری بی بهره نسازد زیرا در زمانهای گذشته به خاطر سوء مدیریت این اداره متضرر شده و تا به حال نتوانسته روی پای خود بایستد.

 

به اعتقاد وی شهر هشترود جزیره استعدادهاست و اگر مسئولین مملکتی ازجوانان این خطه حمایت کنند صاحب یک سرمایه بزرگ و کلان در امر خودباوری ملی وعلمی می شوند .

پایان پیام/ محمد محرومی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 3
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حقوقمو بدید پارک پیشکش شنبه , 23 اسفند 1393 - 8:35

از کرامات شیخ ما این است – شیره را خورد گفت شیرین است

شهرسازی و معماری شنبه , 23 اسفند 1393 - 23:24

یک اشتباه تاریخی در زیر ساخت های هشترود،توسعه شهر به سمت مراغه بود اگر شهر بصورت طولی (سمت تبریز) و به طرف علی آباد ( سمت میانه ) گسترش می یافت مشکلات آن کمتر می بود و الان هم دیر نشده

شهروند یکشنبه , 24 اسفند 1393 - 15:46

بیایید در سال جدید فرهنگ شهرنشینی را اصلاح کنیم و برای حفظ بهداشت ، زباله هایمان را روی زمین نریزیم .
یادمان باشد که با هر زباله ای که زمین میریزیم ، کمری خم می شود . به فکر رفتگران زحمت کش باشیم …
سال نو پیشاپیش مبارک .