تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
کد خبر : 79060

ورزش:

فقط با ۱۵دقیقه ورزش این بیماری را از خود دور نگه دارید

فقط با ۱۵دقیقه ورزش این بیماری را از خود دور نگه دارید

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که ۱۵ دقیقه ورزش روزانه به کاهش ابتلا به سرطان سینه، کمک می‌کند.

به گزارش پیک هشترود به نقل از بهداشت نیوز، علی یعقوبی عضو هیئت علمی گروه رادیوآنکولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: یکی از شایع‌ترین انواع سرطان‌هایی که در زنان و به تعداد فراوان در جهان اتفاق می‌افتد، سرطان سینه است و جامعه ایرانی هم از این قضیه مستثنی نیست.

او افزود: طبق آمارها از هر ۶ یا ۷ زن، یک نفر در طول حیات خود به سرطان سینه مبتلا می‌شود. علی رغم اینکه همه تصور می‌کنند که فقط زن‌ها به سرطان سینه مبتلا می‌شوند، یک درصد از مجموع آمار مبتلایان به این بیماری را مردان در برمی‌گیرند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد:  وجود هر نوع توده در بافت سینه مردان هم باید با حساسیت بررسی شود و افراد نباید از این مسئله به راحتی عبور کنند.

او تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر سن ابتلا به سرطان سینه بین ۱۰ تا ۱۵ سال کاهش پیدا کرده است. اگر در سال‌های گذشته گفته می‌شد که ابتلا به سرطان پستان بین گروه سنی سالمندان ۵۰ تا ۶۰ سال بیشتر مشاهده می‌شود، امروزه رنج سنی مبتلایان به ۳۵ تا ۴۰ سال رسیده است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: نتایج تحقیقات پژوهشگران نشان می‌دهد که ۱۰ تا ۱۵ درصد موارد ابتلا به سرطان سینه به ژنتیک مربوط است. عوامل محیطی نشان داده است که ۳۰ تا ۴۰ درصد موارد ابتلا به سرطان سینه مثل خیلی از سرطان‌ها و بیماری‌های دیگر وابسته به عوامل محیطی هستند.

یعقوبی تصریح کرد:  متاسفانه بیمارانی را مشاهده می‌کنیم که بعد از ماموپلاستی توده‌هایی پیدا می‌کنند که با تصورات خود آن‌ها را با عمل‌هایی که انجام دادند، مرتبط می‌بینند و به همین دلیل دیرتر به پزشک متخصص مراجعه می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: زن‌ها باید بدانند که علی رغم انجام ماموپلاستی، باید وجود هر نوع توده‌ای را جدی بگیرند و برای تجربه زندگی سالم‌تر به نوع تغذیه خود توجه کنند.

یعقوبی افزود: همه ما بدانیم که از چه نوع مواد غذایی مصرف می‌کنیم و در واقع نیازهای غذایی بدن خود را شناسایی کنیم و بر اساس این نیازها، تعادل و تنوع مواد غذایی روزانه خود را تعیین و مورد استفاده قرار دهیم.

او ادامه داد: نتیجه تحقیقات پژوهشگران حوزه سلامت این است که حدود ۷۵ دقیقه ورزش هفتگی و یا ۱۵ دقیقه ورزش روزانه به کاهش ابتلا به سرطان سینه، کمک شایانی می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: داشتن وزن متعادل و مناسب نیز خطر احتمال ابتلا به سرطان سینه را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد. بروز چاقی در نتیجه داشتن سبک زندگی شهری در بین افراد بروز پیدا کرده است. طبق بررسی ها سرطان سینه در ۷۵ درصد موارد در بافت چربی زنانی که اضافه وزن دارند، ایجاد شده است.

او در پایان گفت: چربی‌های شکمی در اغلب اوقات باعث بروز هورمون‌های زنانه می‌شوند، بنابراین با داشتن وزن متعادل، ریسک ابتلا به سرطان سینه به شدت کاهش پیدا می‌کند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.