تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
کد خبر : 58977

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

جمهوری اسلامی حتی اجازه آوردن نام ایران را نیز به دشمن نخواهد داد/باید امر به معروف و نهی از منکر را در اولویت قرار دهیم

جمهوری اسلامی حتی اجازه آوردن نام ایران را نیز به دشمن نخواهد داد/باید امر به معروف و نهی از منکر را در اولویت قرار دهیم

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: اگر رئیس جمهور نادان آمریکا حرف‌هایی می‌زند و مرتب دم از گزینه‌های روی میز می‌زند، باید گفت نگاهی به وحدت مردم ایران نیز بکند، ما حتی اجازه آوردن نام ایران اسلامی را نیز به دشمن نخواهیم داد.

به گزارش پیک هشترود به نقل از فارس، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری پیش از ظهر امروز در مراسم تشییع شهدای گمنام در تبریز با عرض تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: این حضور پرشور مردمی در مراسم پیکر ۹ شهید گمنام و یک شهید تازه تفحص شده ابراز ارادت به مقام شامخ شهادت است و آن را گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه در ایام شهادت فاطمه (س) هستیم، گفت: زمانی که دختر پیامبر(ص) به مسجد آمده و خطبه فدک را بیان کردند که در آن چند فلسفه از جمله جهاد را یادآور شد و گفت، خداوند جهاد را برای مبارزه با متجاوزان و نگهداری اسلام واجب کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه شهدای ما مصداق سفارشات حضرت فاطمه(س) و پیامبر(ص) را اجابت کردند، افزود: وقتی استکبار جهانی تاب دیدن جمهوری اسلامی و حاکمیت اسلام را نداشت، جنگ را توسط صدام بعثی راه انداخت تا به جمهوری اسلامی ضربه بزند.

وی ادامه داد: سربازان اسلام به فرمایش و تاکید اسلام در جنگ تحمیلی عمل کردند و اگر در مقابل متجاوزان مدافعی نبود دیگر ارزش دینی وجود نداشت.

امام جمعه تبریز با درود به شهدای اسلام و شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: ما با اتکاء به الله و داشتن اراده قوی توانستیم مملکت را از دست استکبار خارج کنیم و در حال حاصر با پیروی از نایب عصر تحولات بزرگی در حال رویداد دادن است.

آیت‌الله مجتهدشبستری با تاکید بر اینکه امروز آمده‌ایم تا تجدید عهد کنیم با آرمان شهدا تصریح کرد: آرمان شهدا امنیت و هویت کشور ماست و اگر امنیتی در کشور هست به برکت خون شهدا و انفاس قدسیه ولایت فقیه است.

وی خاطرنشان کرد: اگر پیشرفتی در صنایع نظامی و علمی داریم به برکت خون شهدا و رزمندگان سلحشور است و امروز در این تشییع پیکرها نیز هم درس می‌گیریم و هم درس به بیگانگان می‌دهیم.

امام جمعه تبریز بیان داشت: شهدا سرمایه عزیز که جان بود را فدا کردند، حال باید پرسید در مقابل ما در این شرایط چه کار کرده‌ایم؟

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه باید کمی همت و احساس مسؤولیت داشته باشیم که هم خود و خانواده را محفوط نگه داریم، افزود: باید امر به معروف و نهی از منکر را در اولویت قرار دهیم.

وی با بیان اینکه امروز با حضور در این مراسم، وحدت را بار دیگر به دشمن یادآوری کردیم، تصریح کرد: امروز نشان می‌دهیم همان انسجام سال ۵۶ و دوران جنگ هشت سال دفاع مقدس و ۹ دی در کشور باقی مانده است.

آیت‌الله مجتهد شبستری با یادآوری اینکه اگر رئیس جمهور نادان آمریکا حرف‌هایی می‌رند و مرتب دم از گزینه‌های روی میز می‌زند، باید گفت که نگاهی به وحدت مردم ایران نیز بکند، افزود: ایران حتی اجازه آوردن نام ایران اسلامی را نیز به دشمن نخواهد داد.

وی با اشاره به اینکه روز قیامت علما وشهدا در محشر حاضر شده و شفاعت می‌کنند، گفت: در قیامت حضرت فاطمه(س) ندا خواهد داده و خواهد گفت، “ای اهل محشر چشم‌هایتان را پایین آورید، دختر پیامبر(ص) برای شفاعت آمده و امت رسول‌الله را شفاعت خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.