تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰:۳۴
کد خبر : 9974

برکات انقلاب اسلامی در هشترود_3/ آموزش عالی

رشد مراکز دانشگاهی دولتی و آزاد در هشترود/ امکان تحصیل تا مقطع کارشناسی ارشد/ استفاده از اساتید بومی

رشد مراکز دانشگاهی دولتی و آزاد در هشترود/ امکان تحصیل تا مقطع کارشناسی ارشد/ استفاده از اساتید بومی

رشد مراکز دانشگاهی دولتی و آزاد در هشترود، امکان تحصیل تا مقطع کارشناسی ارشدو استفاده از اساتید بومی تنها بخشی از تاثیرات قابل لمس انقلاب اسلامی ایران در بخش آموزش عالی شهرستان هشترود است.

پیک هشترود، محسن امامقلی زاده(رئیس دانشگاه پیام نور مرکز هشترود): انقلاب شکوهمند ایران سرمنشا اثرات پرخیر و برکتی در همه زوایا و ابعاد زندگی مردم کشورمان داشته است که پرداختن به هرکدام از آنها مصداق نگارش مثنوی هفتاد من خواهد بود.

بدون اغراق می توان گفت یکی از زمینه هایی که می توان تحول و پیشرفت در آن را کم نظیر و یا حتی بی نظیر توصیف کرد عرصه توسعه آموزش عالی و پژوهش و فن آوریهای نو در کشورمان می باشد که همگان بر رشد خیره کننده در این مقوله معترف می باشند.

راهیابی به دانشگاه رویایی دست نیافتنی برای اکثر جوانان بود.

اگر بخواهیم در مقیاس کوچکتر تنها منطقه هشترود و چاراویماق را در نظر بگیریم این مدعا بسیار قابل فهمتر و ملموستر خواهد بود. مقایسه دوران قبل از انقلاب و بعد از آن در مورد تعداد مراکز دانشگاهی و تعداد دانشجویان منطقه به نوعی مقایسه صفر و صد می باشد. چرا که قبل از انقلاب هیچ مرکز دانشگاهی در منطقه وجود نداشته و تعداد دانشجویانی که از منطقه ما در دانشگاههای کشور تحصیل می کردند به تعداد انگشتان دست هم نمی رسید.

راهیابی به دانشگاه رویایی دست نیافتنی برای اکثر جوانان بود و در صورت قبولی نزدیکترین مرکز دانشگاهی در مرکز استان دور از دسترس و مشکلات زمان خود را داشت.

اما اکنون همانگونه که شاهدیم وجود مراکز دانشگاهی دولتی و آزاد در منطقه آنهم با امکان تحصیل تا مقطع کارشناسی ارشد به همراه اساتید اکثراً بومی دیگر مجالی برای بحث بر سر رشد چند درصد و مقایسه آماری نمی گذارد.

اما به نظر حقیر مهمتر از بحث کمیت و ایجاد و گسترش مراکز آموزش عالی در حتی دوردست ترین نقاط میهنمان، بحث کلان فرهنگی و کیفیت آموزش عالی و در این راستا تزریق روحیه پژوهش و خودباوری در بین جوانان دانشجویان است.

جایی که قبل از انقلاب تمامی آمال و آرزوهای علمی جوانان این مرزوبوم در گرو علوم وارداتی و غیر بومی غربی و شرقی بود و پژوهش و نوآوری حلقه مفقوده آموزش عالی بود، هم اکنون خود سرمنشا تولید علم بوده و جایگاه شانزدهم تولید علم را در دنیا به خود اختصاص داده است.

اگر قبلا علم آموزی صرفاً ابزاری برای رسیدن به مقاصد مادی و رفاه دنیوی قشر خاصی از جامعه بود اما هم اکنون دانشگاهها و اساتید و دانشجویان ما به دنبال تولید علم جهت توسعه عدالت اجتماعی و گسترش رفاه همگانی و برخورداری عامه مردم ازخدمات بهداشتی و درمانی و نهایتا اشتغال مولد است.

اگر آن زمان اغلب فعالیتهای دانشجویی و مسئولین دانشگاهها در جهت اشاعه فرهنگ مبتذل غربی در میان جوانان جامعه و ترویج افکار و عقاید ساخته دست سرویسهای جاسوسی غربی و امریکایی بود، اما در این زمان تلاش اکثر اساتید و دانشجویان در جهت پیشرفت و آبادانی و نیز استقلال و خودکفایی در همه زمینه های میهن عزیزمان می باشد.

با همه این اوصاف باز فاصله زیادی از دانشگاهی که حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب ترسیم و توصیف فرمودند وجود دارد و باید در عصر حاضر در جهت ایجاد رابطه بین دانشگاه با دنیای صنعت و بازار کار تلاش مضاعفی نمود و انتظار می رود حتما دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی دانشگاهها و پروژه های هرکدام در جهت حل مسئله ای از مشکلات روز کشور و دستگاههای دولتی و غیر دولتی طراحی و اجرا گردند.

محسن امامقلی زاده (رئیس دانشگاه پیام نور مرکز هشترود)

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس یکشنبه , 19 بهمن 1393 - 23:46

استاد محتم لطفا” آیین نگارش را در نوشته هایتان رعایت فرمائید.