تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳
کد خبر : 9340

ادامه دهن کجی نائب رئیس مجلس آلمان به ایرانی‌ها/

کلودیا روت: نگذاشتند با موسوی، کروبی و خاتمی دیدار کنیم!

کلودیا روت: نگذاشتند با موسوی، کروبی و خاتمی دیدار کنیم!

نایب رئیس مجلس آلمان گفت: خیلی مایل بودم با آقایان میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی دیدار کنم و این خواست خودم را هم مطرح کردم. واکنش میزبانان من طبیعتا چندان مثبت نبود.

به گزارش پیک هشترود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، کلودیا روت، نایب رئیس مجلس آلمان با حضور در ایران و ملاقات های خارج از برنامه خود نشان داد که دخالت های اروپایی ها در امور داخلی کشور پایان ندارد.

وی در این حضور خود با دخالت‌های بیجا در امور داخلی کشور درباره وضع حقوق بشر در کشور اظهار تأسف کرده بود و خواستار رفع حصر سران فتنه شده بود.

کلودیا روت، عضو حزب سبز‌ها و نایب‌ رییس مجلس آلمان روز اول بهمن در راس هیاتی به ایران سفر کرد. خانم روت در این سفر از جمله با رییس و شماری از نمایندگان مجلس و معاونان رییس جمهوری در امور زنان و محیط زیست دیدار داشت.

تلاش نایب رییس پارلمان آلمان برای دیدار با شماری از سیاستمداران اصلاح طلب و فعالان مدافع حقوق بشر به دلیل مخالفت مقام‌های حکومتی عملی نشد. کلودیا روت روز دوشنبه ششم بهمن ایران را ترک کرد.

خانم روت روز پنجم بهمن در دیدار با محمدرضا عارف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار پایان دادن به حصر خانگی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد، رهبران جنبش سبز شده بود.

اظهارات نایب رییس مجلس آلمان در تهران درباره لزوم رفع حصر از میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد انتقاد مخالفان جنبش سبز را برانگیخت. از جمله محمدحسن ابوترابی، نایب رییس مجلس ایران خواستار احضار سفیر آلمان در تهران شد.

کلودیا روت در این خصوص گفت: من به عنوان نایب رییس مجلس آلمان همراه با رییس کمیسیون همکاری‌های اقتصادی پارلمان آلمان به ایران رفتم. انگیزه این سفر این بود که به جای انزوای ایران و قطع گفت‌وگوها، با این کشور بر سر مسئولیت‌ها و وظایف ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای تبادل نظر کنیم.این یک واقعیت است که ایران یک قدرت منطقه‌ا‌ی است و مسئولیت مهمی در منطقه دارد. آن هم منطقه‌ای که عراق، افغانستان، پاکستان و خلیج فارس را در بر می‌گیرد و در آن خشونت، جنگ، بی‌خانمانی، فرار، ترس و نفرت حاکم است.

رادیو فردا در این خصوص نوشت: طبیعتاً همچنین مهم بود که در مورد مسائل داخلی ایران هم بر مسئولیت مقام‌های ایرانی در زمینه‌های مختلف از جمله حقوق بشر، حقوق شهروندان، حقوق زنان، حقوق اقلیت‌های مذهبی و از جمله بهایی‌ها که در ایران به عنوان مجرم تحت پیگرد قرار می‌گیرند، تاکید کنیم.

همچنین مهم بود که با دانشگاهیان و هنرمندان از جمله نقاشان در خانه هنرمندان دیداری داشته باشیم.

ما با هم مقام من در پارلمان ایران، یعنی نایب رییس مجلس، با رییس مجلس، با اعضای کمیسیون اقلیت‌های مجلس، با انجمن دوستی ایران و آلمان، با خانم‌ها شهیندخت مولاوردی (معاون امور زنان و خانواده) و معصومه ابتکار (رییس سازمان محیط زیست) دیدار داشتیم و یک روز کامل در مجلس بودیم.

من از دریاچه ارومیه هم دیدن کردم و از نزدیک شاهد این فاجعه محیط زیستی شدم. با آقای (محمدرضا) عارف از چهره‌های اصلاح طلب هم در تهران دیدار و گفت‌وگو کردم. در تبریز هم با استاندار استان آذربایجان شرقی، شهردار و اعضای انجمن شهر تبریز دیدار داشتم. در تهران برای اولین بار با انجمن کلیمیان ایران و نماینده کلیمیان در مجلس در یک کنیسه دیدار داشتم.

خیلی مایل بودم با آقایان میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی دیدار کنم و این خواست خودم را هم مطرح کردم. واکنش میزبانان من طبیعتا چندان مثبت نبود. من ابراز تمایل کردم که با خانم نرگس محمدی ملاقاتی داشته باشم که عملی نشد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.