تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲
کد خبر : 9197

رقص و پایکوبی کردها پس از آزادی کوبانی + فیلم

رقص و پایکوبی کردها پس از آزادی کوبانی + فیلم

کردهای سراسر جهان پس از آزادی کوبانی به شادمانی پرداخته اند.

به گزارش پیک هشترود به نقل از فرهنگ نیوز، رسانه های خبری از آزاد سازی کامل کوبانی توسط یگان های مدافع خلق خبر داده اند.

آزادسازی کوبانی نقطه عطفی در جنگ کردها بر علیه تروریست های داعش محسوب می شود. کوبانی به عنوان نماد مقاومت در برابر داعش از اهمیت بسزایی برخوردار بود. عقب نشینی از این شهر ضربه سهمگینی را بر تروریست های داعش وارد می نماید.

با این حال وزارت دفاع آمریکا اعلام پایان درگیری‌ها در شهر کرد نشین کوبانی سوریه واقع در نزدیکی مرزهای ترکیه یا اعلام بیرون راندن کامل شبه نظامیان گروه موسوم به داعش را از این شهر نپذیرفت و اعلام داشته که نبردها در این منطقه علی رغم اشراف نیروهای کرد بر بیشتر مناطق شهر همچنان ادامه دارد.

تروریست های مسلح بیش از چهار ماه با مردم کرد نشین این منطقه درگیری های خونباری را ادامه دادند اما نیروهای این گروه تروریستی موفق نشدند در مقابل ایستادگی مردم این شهر مقاومت کنند پس از آن نیروهای بسیج مردمی کرد این تروریست ها را بیرون کرده و شهر را به طور کامل باز پس گرفتند.

انتشار خبر آزادسازی کوبانی موجی از شادی را در تمامی شهرهای کردنشین جهان در پی داشته است. فیلم فوق شادی کردهای شهر دیاربکر در ترکیه را نشان می دهد. مردم دیاربکر شب گذشته به محض شنیدن خبر ازاد شدن شهر کوبانی سوریه و پاک سازی آن ازوجود نیروهای داعش به خیابانها ریختند و شروع به پای کوبی وشادمانی کردندو این رخداد را به هم تبریک گفتند.
این مراسم که با اتش بازی همراه بود تا پاسی ازشب ادامه داشت. دیاربکر بزرگترین شهر کردنشین ترکیه محسوب می شود.

دانلود فیلم 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.