تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
کد خبر : 88925

به‌منظور آشنایی و تبیین اهداف و آرمان‌های شهدای دفاع مقدس برای نسل جوان؛

کنگره‌ ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

کنگره‌ ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

استاندار آذربایجان شرقی گفت: برگزاری کنگره های شهدا و گرامیداشت یاد، نام و مرام آنها بزرگترین و بهترین عملیات فرهنگی هشت سال دفاع مقدس است.

به گزارش پیک هشترود به نقل از آناج، عابدین خرم در نشست ستاد اجرایی کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی، افزود: باید توجه داشت که هیچ مراسم و رویدادی نزد مقام رهبری مهمتر از بزرگداشت شهدا نیست و ایشان علاقه وافری به برگزاری چنین آیین هایی دارند.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری باشکوه و مناسب کنگره شهدای آذربایجان شرقی در آبان ماه سال آینده، اظهار داشت: به لحاظ کمی و کیفی این کنگره باید در شان و مقام شهدای والا مقام استان برگزار و برکات فرهنگی و احتماعی آن در سراسر استان جاری و ساری شود.

خرم، مشارکت تمامی ادارات و نهادهای دولتی و غیر دولتی در این کنگره را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به اینکه چنین آیین هایی مساله ای ارزشی، انقلابی، دینی و ملی است، یادآوری کرد: تمامی ادارات و سازمان های استان موظف هستند اولویت اول خود را به برگزاری باشکوه این کنگره و تامین امکانات آن قرار دهند.

وی تبیین حفظ ارزش ها و آثار دفاع مقدس، برانگیخته شدن آحاد جامعه به خصوص جوانان و مشارکت ادارات و سازمان ها در برگزاری این کنگره را مورد اشاره قرار داد و گفت: توجه به تحقق اهداف کنگره و نیز حفظ، احیا و صیانت از یادگارهای شهدای دفاع مقدس باید در اجرای این کنگره مدنظر قرار بگیرد.

خرم ابراز امیدواری کرد همه ادارات و سازمان ها بدون تعلقات اداری و مالی تمامی امکانات خود را برای برگزاری مناسب کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی در طبق اخلاص قرار دهند.

برنامه ریزی برای دیدار دست اندرکاران کنگره بزرگداشت شهدای آذربایجان شرقی با رهبر معظم انقلاب

دبیر اجرایی کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه تمهیدات و اقدامات اولیه برای برگزاری باشکوه این کنگره در استان به انجام رسیده است، گفت: کمیته های ۱۸ گانه ستاد برگزاری تشکیل شده و احکام روسای کمیته ها ابلاغ می شود.

سردار اصغر عباسقلی زاده افزود: این کنگره آبان ماه سال ۱۴۰۲ با مشارکت تمامی رده های لشکری و کشوری با هدف آشنایی و تبیین اهداف و آرمان های شهدای دفاع مقدس برای نسل جوان و آینده برگزار می شود.

وی از برنامه ریزی ستاد کنگره برای دیدار با مقام رهبری خبر داد.

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا نیز با تاکید بر لزوم توجه ویژه به جایگاه شهدای روحانی در کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی گفت: لشکر سرافراز عاشورا ۱۴۸ روحانی شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

حجت الاسلام نجفقلی سرایی با اشاره به نقش آفرینی ویژه روحانیان در طول هشت سال دفاع مقدس و برعهده گرفتن نقش های دشواری چون گشایش معبر و خنثی کردن مین افزود: این لشکر پرافتخار همچنین ۶ هزار رزمنده روحانی دارد.

وی با تاکید بر لزوم سوق دادن برنامه های کنگره به سمت دانش آموزان و دانشجویان به عنوان آینده سازان کشور یاداوری کرد: تنها در تبریز پنج روحانی پدر دو شهید وجود دارد.

بر اساس این گزارش، آذربایجان شرقی در طول دوران دفاع مقدس تعداد ۹ هزار و ۸۶۸ نفر شهید ، ۲۴ هزار و ۷۹۲ جانباز و یکهزار و ۸۹۳ آزاده تقدیم نظام اسلامی کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.