تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
کد خبر : 88394

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هشترود:

ورود دام به مراتع و جنگل‌ها بدون اخذ پروانه ممنوع است

ورود دام به مراتع و جنگل‌ها بدون اخذ پروانه ممنوع است

مجید سلیمان زاده گفت: مامورین اداره منابع طبیعی درصورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی ، علاوه بر توقف عملیات ، نسبت به تنظیم و ارجاع پرونده تخلف به مراجع قضائی اقدام خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود؛ مجید سلیمانزاده رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هشترود در گفتگو با خبرنگاران در این رابطه گفت: صاحبان اراضی قبل از هرگونه اقدام جدید بر روی عرصه، نسبت به استعلام محل از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اقدام کنند که بعدا دچار مشکلات ناشی از تداخل اراضی خود با اراضی ملی نشوند.

وی تصریح کرد: در صورت مشاهده هرگونه تعدی و تصرف اراضی ملی، مامورین اداره منابع طبیعی به عنوان ضابطین خاص دادگستری مطابق ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع ، علاوه بر توقف عملیات ، نسبت به تنظیم و ارجاع پرونده تخلف به مراجع محترم قضائی اقدام خواهند کرد.

سلیمانزاده اضافه کرد: مطابق مقررات بر اساس ماده ۴۴ و ماده ۴۴ مکرر قانون حفاظت و بهره برداری، چرانیدن غیر مجاز دام در مراتع و جنگل‌ها بدون اخذ پروانه مطلقا ممنوع است و منابع طبیعی می تواند دام افرادی را که بدون پروانه، مبادرت به چرای دام می کنند به نفع خود ضبط کرده و بدون رعایت تشریفات مزایده ، به فروش برساند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هشترود متذکر شد: باغداران ، قبل از قطع هرگونه درختان باغی، نسبت به اخذ مجوز قطع ، از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقدام کنند تا ممانعتی در دپو محصولات و همچنین در صدور مجوز حمل پیش نیاید‌‌.

سلیمانزاده یاد آوری کرد: برخی از کشاورزان ، زمین مزروعی خود را بعد از برداشت محصول عرصه به دامداران غیر بومی اجاره می دهند که از همه این عزیزان درخواست می شود از اجاره دادن مراتع به عنوان چراگاه به دامداران بومی و غیر بومی جدا پرهیز کنند؛ چرا که با جدیت از ورود غیر مجاز هر گونه دام جلو گیری می شود.

وی افزود: دامداران نسبت به وارد کردن دام به مراتع مطابق زمان مندرج در پروانه اقدام کنند. درغیر اینصورت علاوه بر تخریب و از بین رفتن پوشش گیاهی منطقه، باعث فرسایش خاک نیز می شود که این عوامل در ایجاد سیل و رانش زمین در سطح شیب دار تاثیر مستقیم دارد.

وی در پایان از همشهریان درخواست کرد، در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی موضوع را با شماره تلفن ۰۴۱۵۲۶۲۲۸۳۴ اداره منابع طبیعی اطلاع دهند.

 

گزارش از مهدی اسماعیل نژاد

 

انتهای پیام/م.ا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.