تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
کد خبر : 88391

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی هشترود:

پرداخت ۴/۵ میلیارد وام مشاغل خانگی در هشترود / ۴۰۰ کارگر در حوزه آسیب های اجتماعی آموزش دیدند

پرداخت ۴/۵ میلیارد وام مشاغل خانگی در هشترود / ۴۰۰ کارگر در حوزه آسیب های اجتماعی آموزش دیدند

مالک لطفی زاده گفت: متقاضیان برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی، با ارائه کارت پایان دوره از اداره فنی و حرفه ای مشمول دریافت وام می شوند.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود؛ مالک لطفی زاده رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی هشترود در این مورد گفت: افرادی که مدرک معتبر فنی و حرفه ای در زمینه قالی بافی، خیاطی، معرق کاری و… دارند و فاقد بیمه هستند می توانند با مراجعه به سایت ثبت نام مشاغل خانگی اقدامات اولیه در مورد درخواست خود را انجام دهند و سپس به اداره کار مراجعه کنند.

وی ادامه داد: به ازای هر ۲۵ میلیون تومان تسهیلات پرداختی، کارگاه  باید برای یک نفر اشتغال ایجاد کند.

این مقام اداره کار وتعاون و رفاه اجتماعی هشترود تصریح کرد: ۴۵ طرح مستقل مبلغ یک میلیارد و پانصد و هفتاد و پنج میلیون تومان و ۱۷ طرح به مبلغ ۲ میلیارد و نهصد و بیست میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده اند.

لطفی زاده در ادامه به برگزاری کلاس های آموزشی در زمینه شناسایی آسیب های اجتماعی برای کارگران کارگاه ها اشاره کرد و افزود: در طول ۹ ماه گذشته ، ۱۲ دوره آموزشی برای بیش از ۴۰۰ نفر برگزار کرده ایم که در این کلاس ها از اساتید مجرب و کاردان در این زمینه با همکاری ادارات مرتبط استفاده شده است.

وی درپایان بیان کرد: برای اولین بار در استان آذربایجان شرقی ، در سیستم IMS (مدیریت یکپارچه) در زمینه اصلاح شرایط کاری ارگونومیکی و پیشگیری از حوادث ناشی از کار ، ۲ شرکت واقع در شهرک پرفسور هشترودی این شهرستان مقام اول را به خود اختصاص داده اند.

 

گزارش از مهدی اسماعیل نژاد

 

انتهای پیام/م.ا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.