تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
کد خبر : 87717

رئیس اداره بیمه سلامت هشترود:

بیمه شدگان حتما برای خرید دارو جهت بهره مندی از پوشش بیمه ای از طریق تجویز نسخه توسط پزشک خریداری کنند

بیمه شدگان حتما برای خرید دارو جهت بهره مندی از پوشش بیمه ای از طریق تجویز نسخه توسط پزشک خریداری کنند

احمد شیرجنگ گفت: با توجه به اینکه میزان افزایش قیمت اعمال شده بر ۱۴۰۰ قلم دارو فقط در صورتی توسط بیمه‌ها پوشش داده می‌شود که از طریق نسخه الکترونیک برای خرید اقلام دارویی اقدام شود پس لازم است بیمه شدگان حتما برای خرید دارو از طریق تجویز نسخه توسط پزشک اقدام نمایند.

احمد شیرجنگ رئیس اداره بیمه سلامت هشترود در گفتگو با خبرنگار پیک هشترود گفت: طرح دارویار ، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر در اقتصاد سلامت کشور به شمار می‌رفت که با انتقال یارانه دارو به انتهای زنجیره درمان، یعنی مصرف‌کننده، پوشش بیمه‌ای داروها افزایش یافته و اقلام بیشتری از داروها را زیر چتر بیمه‌ها برد و در عین حال با اجرای این طرح، قیمت دارو نیز به سمت واقعی شدن رفت. طرحی که بی‌تردید می‌توان آن را عاملی برای ارتقای کارایی بیمه‌ها دانست .

رئیس اداره بیمه سلامت هشترود ادامه داد: یکی از مهم‌ترین خدماتی که سازمان بیمه سلامت ایران در کنار دیگر وظایف خود پیگیری می‌کند، مشارکت در اجرای طرح دارویار با هدف کاهش مشکلات حوزه دارو و هزینه‌ کرد درست اعتبارات مربوط به این حوزه است.

شیرجنگ اضافه کرد: پیش از این متاسفانه معضلات و چالش‌هایی در حوزه دارو وجود داشت که بدون تردید با اجرایی شدن این طرح از میزان آن کاسته می‌شود. یکی از مهم‌ترین مشکلات در این خصوص قاچاق دارو است که طرح دارویاری به شدت با آن مقابله می‌کند.

وی متذکر شد: نقش بیمه‌های پایه درمان در طرح دارویاری، پرداخت مابه التفاوت ارز دارویی است .

شیر جنگ تصریح کرد: در واقع بیمه‌ها افزایش قیمت ایجاد شده برای داروها را پوشش می‌دهند تا پرداختی افراد جامعه تفاوتی نسبت به قبل نداشته باشد. مابه‌ التفاوت پرداخت شده توسط بیمه سلامت و سایر بیمه‌های درمانی بسته به داروی خریداری شده، متفاوت است.

وی افزود: میزان افزایش قیمت اعمال شده بر ۱۴۰۰ قلم دارو در صورتی که از طریق نسخه الکترونیک برای خرید اقلام دارویی اقدام شود، توسط بیمه‌ها پوشش داده می‌شود تا پرداختی از جیب مردم افزایشی نداشته باشد.

این مسئول بیمه سلامت عنوان کرد: به طور کلی کاهش هدر رفت منابع، ‌رشد صنایع دارویی، جلوگیری از تخلفات ارزی و قاچاق دارو، رشد کیفیت داروهای ایرانی، افزایش صادرات دارو، کاهش کمبودهای دارویی و… همگی از فواید حذف ارز ترجیحی دارو است. با اجرای طرح دارویار مبالغی که دولت هزینه می‌کند به جای درستی می‌رود و از سوء استفاده برخی افراد جلوگیری می‌شود.

پوشش بیمه‌ای ۱۴۰۰ قلم دارو درصورت تجویز الکترونیک

رئیس اداره بیمه سلامت هشترود سپس به پوشش بیمه ای ۱۴۰۰ قلم دارو در صورت تجویز الکترونیک توسط پزشکان  نیز اشاره کرد و افزود: در  قالب طرح دارویار تعداد داروهای تحت پوشش بیمه، افزایش یافته است؛ به‌ طوری‌ که ۱۱۹ قلم داروی پر مصرف بدون نسخه که قبلاً بیمه نبودند، تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و به این ترتیب داروهایی مانند داروهای سرماخوردگی، دیفن هیدرامین، استامینوفن و … که قبلا بیمه نبودند در صورت تجویز پزشک در نسخه الکترونیک (با هدف تجویز و مصرف منطقی دارو و مدیریت منابع عمومی) جزو بیمه قرار گرفتند. همچنین ۳۶۶ قلم داروی ضروری پرمصرف برای بیماران مزمن مانند بیماران دیابتی، قلبی و عروقی و… نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی در آخر یاد آور شد: با  توجه به اینکه میزان افزایش قیمت اعمال شده بر ۱۴۰۰ قلم دارو فقط در صورتی توسط بیمه‌ها پوشش داده می‌شود که از طریق نسخه الکترونیک برای خرید اقلام دارویی اقدام شود پس لازم است بیمه شدگان حتما برای خرید دارو از طریق تجویز نسخه توسط پزشک اقدام نمایند.

گزارش از مهدی اسماعیل نژاد

انتهای پیام/م.ا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.