تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
کد خبر : 87660

سرگردانی ۱۲۰۰ معلم خرید خدمت در آذربایجان‌شرقی:

قطع همکاری با معلمان بعد از ده سال سابقه/ استمداد معلمان خرید خدمت از مسئولین استان

قطع همکاری با معلمان بعد از ده سال سابقه/ استمداد معلمان خرید خدمت از مسئولین استان

۱۲۱۲ معلم خرید خدمت استان که سابقه ۳ تا ۹ سال تدریس در مناطق محروم را دارند از قطع همکاری آموزش و پرورش با این معلمان خبر می‌دهند.

به گزارش پیک هشترود به نقل از آناج؛ قصه معلمان خرید خدمت در استان حکایتی پرغصه است که ظاهرا راهکاری برای آن پیدا نمی‌شود. آبان ماه سال گذشته بود که پایگاه خبری آناج گزارشی از عدم پرداخت ۱۴ ماهه حقوق این معلمان منتشر کرد و حالا بعد از گذشت یک سال این معلمان خبر از قطع همکاری می‌دهند. این معلمان عنوان می‌کنند تنها دلیلی که آموزش و پرورش برای کنار گذاشتن آنها اعلام می‌کند، عدم ارتباط رشته تحصیلی آنهاست در حالیکه بسیاری از آنها از سال ۹۲ به عنوان معلم خرید خدمت در آموزش‌وپرورش هستند.

البته گفتنی است که این معلمان به صورت شرکتی با آموزش و پرورش استان هر سال قرارداد یک ساله امضا می‌کردند و بعد از گذشت نزدیک به ده سال، انتظار تعیین و تکلیف وضعیت را داشتند که چنین اتفاقی رخ نداد.

یکی از این معلمان خرید خدمت به نمایندگی از ۱۲۰۰ معلم شرکتی در استان با حضور در تحریریه آناج مشکل این معلمان خرید خدمت را مطرح کرد.(نام این معلم نزد پایگاه خبری آناج محفوظ می‌باشد)

این معلم خرید خدمت با اشاره به قطع همکاری با ۱۲۰۰ معلم خرید خدمت در آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: متاسفانه هیچ دلیلی برای کنار گذاشتن این ۱۲۱۲ معلم عنوان نمی‌کنند و تنها استانی که این اتفاق در آن رخ داده است، استان ماست. در استان‌های دیگر ابتدا معلمان خریدخدمت را دعوت به همکاری کردند و سپس بازنشستگان و دانشجویان را دعوت به همکاری کردند اما استان ما به صورت جزیره‌ای عمل کرده و معلمان خرید خدمت را کنار گذاشته است.

وی ادامه داد: وعده و وعید داده‌اند که ۱۸۰ نفر را جذب خواهند کرد اما این ۱۸۰ نفر هیچکدام از معلمان خرید خدمتی که از سه تا ۱۰ سال سابقه دارند، نیستند و افراد جدیدی جذب خواهند شد که سابقه کار ندارند. معلمان خرید خدمت بر اساس اعلام نیاز اداره کل‌ها از طریق گزینش جذب شدند اما امروز کسی به داد ما نمی‌رسد.

نماینده معلمان خرید خدمت در آذربایجان‌شرقی در پاسخ به این سوال که استدلال آموزش‌وپرورش برای قطع همکاری چیست، گفت: به ما می‌گویند رشته شما مرتبط نیست و منطقه شما اعلام نیاز به معلم نکرده است در حالیکه بنده اطلاع کامل دارم که حداقل در شهرستان خودمان چندین مدرسه از ابتدای امسال اصلا معلمی نداشته که در مدرسه را باز کند و این مدارس تعطیل هستند.

وی ادامه داد: ما برای یک سال کار کردن حقوق یک تا دو میلیونی دریافت می‌کردیم و یک یا چند ماه فقط بیمه برایمان واریز می‌شد اما حالا که بناست جذب صورت گرفته و حقوق وزارتی واریز شود ما را کنار گذاشته‌اند تا افراد دیگری را بیاورند. ما چند سال جوانی‌مان را به امید جذب در آموزش و پرورش گذاشته‌ایم، حالا باید چه کنیم؟

این معلم خرید خدمتی ادامه داد: در حالیکه همکار رسمی ما برای تدریس به ۵ دانش آموز در روستا ماهانه ۱۰ میلیون دریافت می‌کرد من و همکارانم برای همین کار سالانه یک میلیون می‌گرفتیم به امید اینکه در آموزش و پرورش جذب شویم اما حالا همه معلمان خرید خدمتی را کنار گذاشته‌اند، خواهش ما از مسئولین استان و مجمع نمایندگان این است که به وضعیت این ۱۲۱۲ نفر رسیدگی کنند که بسیاری از آنها تحت فشار هستند.

تحریریه آناج پیگیر این مساله از مسئولین استانی، نمایندگان و مدیرکل آموزش و پرورش استان خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.