تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
کد خبر : 87463

سخنی کوتاه با شهردار جدید بناب؛

آسفالت اسفبار خیابانها و محله های بناب را در یابید/ ورودی های شهر در شأن این شهرستان نیست!/ مردم بناب را با شهرداری آشتی دهید

آسفالت اسفبار خیابانها و محله های بناب را در یابید/ ورودی های شهر در شأن این شهرستان نیست!/ مردم بناب را با شهرداری آشتی دهید

پیشنهادات و نقدهایی که در گذشته مورد غفلت شهرداران گذشته شده است، مجدد تکرار می کنم، تا شاید شهردار جدید بناب با بکارگیری تخصص خود در جهت رفع آنها اقدام کند.

به گزارش گروه رصد پیک هشترود به نقل از انعکاس بناب؛ شهرداری‌ موثرترین و مهمترین سازمان شهری است که وظایف و خدمات وسیعی را به عهده دارد. در واقع نقش شهرداری تا آن اندازه برجسته است که این سازمان در عرف جهانی، به عنوان مظهری از دولت‌ محلی شناخته می‌شود. در تبیین وظایف شهرداری و پیوند آن با شهروندان، به طور کلی می‌توان گفت “شهرداری در سه سطح با مردم در ارتباط است؛ سطح اول خدمات به مردم، سطح دوم حفظ و توسعه فضای سبز و سوم در سطح فرهنگ.”

با حاشیه‌هایی که در رابطه با شهرداری و اعضای پیشین و جدید شورای شهر بناب پیش آمده، شهر عملا به خواب سنگینی فرو رفته است و علاوه بر مشکلات پیشین، معضلات جدیدی نیز بر شهر تلنبار شدند. در پاره‌ای از مواقع ضعف در ارائه‌ و کمبود خدمات شهری به اندازه‌ای بوده که گویی اصلا سازمانی تحت عنوان شهرداری در بناب وجود ندارد.

آقای شهردار نمی دانم از کجا شروع کنم و در کجا خاتمه دهم، به عنوان یک خبرنگار در شهرستان بناب درد دل مردم تلاشگر و مومن بناب را زیاد شنیده ام، گاها رسانه ای کرده ام و گاها سکوت پیش گرفته ام چرا که دوست ندارم وجهه شهرم خراب شود.

آقای دکتر پناهی ضمن عرض تبریک انتصاب جنابعالی به عنوان شهردار بناب، می خواهم از مطالبات مهم مردم بناب چند مواردی را خدمتتان عرض کنم، امیدوارم در اولویت کاری خود قرار داده و با زیباسازی شهرمان، انقلابی به یادماندنی به جای بگذارید.

اول از همه از خیابان های شهرم شروع کنم. شاید مردم بناب از بس که روزانه این مشکلات و کاستی ها را می بینند به آن عادت دارند؛ آقای شهردار اغراق نیست اگر بگویم ده ها سال پیش بناب به مراتب زیباتر و تمیز تر از امروز بود. با وجود اینکه آن زمان خیابانهای کمی آسفالت داشت ولی همان آسفالت خیلی بهتر و سالمتر از آسفالتهای امروزی بود. چاله های شهرم آدمی را یاد شهر های جنگ زده می اندازد اما مگر می شود نجنگیده شهر جنگی داشت؟ بازسازی و ترمیم آسفالت خیابانها نه تنها به زیبایی شهر کمک می کند، به فرهنگ صحیح رانندگی هم کمک می کند و در نهایت یاری رسان اقتصاد خانواده ها هم هست چرا که شهروندان مجبور نیستند درآمد خود را که با هزار مشقت بدست می آورند، صرف جبران خسارتهایی نظیر افتادن خودروهایشان در چاله های شهر بکنند. ناگفته نماند آسفالت مابین میدان معلم تا میدان پاسداران یکی از معضلات اساسی بود که به همت نماینده بناب و فرماندار تلاشگر شهرستان آسفالت ریزی شد.

آقای شهردار؛ رسیدگی و ساماندهی تفرجگاه های اندک بناب را جدی بگیرید، همانطور که می‌دانید توسعه و گسترش فضای سبز، با توجه به گسترش روز افزون جمعیت و ساخت و سـازهای شـهری، امری مهم وحیاتی بـه شمار ‌می‌آید. به نظر می‌رسد عملکرد شهرداری بناب در حفظ و توسعه فضای سبز قابل قبول نبوده و مردم از این بابت گله مندند؛ به عنوان مثال مگر می شود پارکی به آن وسعت بزرگ به نام پارک فدک که روزی هزاران نفر تفریح خود را آنجا سپری می کنند، آنگونه به حال خود رها شود.

آقای شهردار؛ پروژه های ناقص در شهرستان را از بلاتکلیفی خارج کنید، متاسفانه هزینه های بزرگی با پول همین مردم در آن پروژه ها صرف شده اما بهتر است بگویم پول بیت المال حیف میل شده و کاری هم پیش نرفته است! ساماندهی منطقه گردشگری حاشیه صوفی چای، کمربندی بعثت، تکمیل میادین ورودی شهر، پیست موتورسواری، کارخانه آسفالت، ساماندهی پارک سنجد، تجهیز پارک ملت، مهار آبهای سطحی و هزاران مورد دیگر از جمله مواردی است که باید مورد توجه جنابتان قرار بگیرد.

توسعه پایدار و امنیت اجتماعی در گرو توسعه متوازن و عادلانه خدمات محقق خواهد شد. در این رابطه و در راستای برنامه‌هایتان، محلات محروم و کمتر توسعه‌یافته همچون کوی رسالت، اکبرآباد، کوی گلشهر، دیزج جنوبی و شمالی را فراموش نکنید. پیشنهاد می‌شود برای آشنایی بیشتر با معضلات و مشکلات این مناطق، هر روز به مدت یک ساعت با خودروی خودتان در یکی از این محله‌ها رانندگی کنید.

آقای پناهی شهربازی بزرگ فدک که با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا شده بعد از چندین سال هنوز در حالت نیمه تعطیل است، صاف بگویم واقعا اتمام این پروژه تبدیل به یک سریال پیچیده شده است که کارگردانی چون شما باید گره این سریال را باز کنید تا مردم بناب از تنها شهربازی روباز بهره مند شوند.

آقای شهردار؛ همانطور که اشاره شد ورودی های شهرمان بناب حال روز خوبی ندارند، در مقوله شهرسازی، ورودیها حایز اهمیت هستند چرا که وقتی من به عنوان مسافر یا مهمان وارد شهر بناب شدم، در اولین قدم ورود باید احساس آرامش در وجودم جاری و ساری شود و سوال کنم که این شهر زیبا کدام شهر است!! یه مصداق عرض کنم، خودتان وقتی از طرف تبریز به بناب وارد می شوید چه احساسی دارید؟ آیا واقعا میدان امام علی برازنده این شهر است؟

آقای شهردار! مفهوم شهروند، فرهنگ شهروندی و نحوه‌ی ایجاد جامعه‌ای سالم به یکی از مهمترین موضوعات شهرهای امروزی تبدیل شده است. سرمایه‌گذاری در بخش فرهنگی شهر و توسعه‌ی آن، مستلزم تدوین برنامه‌ای جامع و کاربردی است. می‌توان گفت در این زمینه کم‌کاری‌ها کاملا واضح است و ناآگاهی از فرهنگ شهرنشینی و قواعد رفتاری زندگی شهری، هزینه‌های زیادی را به شهرداری، محیط شهری و ساکنان بناب تحمیل ‌کرده است.

آقای دکتر پناهی آخرین درخواستی که از شما داریم این است مردم را با شهرداری آشتی دهید؛ شجاع باشید و انقلابی عمل کنید! بزرگترین ضعف برای یک شهردار این است که بخواهد همه از او راضی باشند. ایرادی ندارد با همه دوست باشید زیرا دوست همه کس، در واقع دوست هیچ کس نیست و در اینصورت بهتر می توانید بدون تبعیض در خدمت شهر و شهروندان باشید. یادتان باشد راضی کردن همه امری محال است. اقدامات شجاعانه شما ممکن است در کوتاه مدت اسباب رنج و ناراحتی عده ای را فراهم آورد ولی در بلند مدت می تواند به نفع همه شهروندان تمام شود.

نگارنده: شهرام سلیمان زاده

انتهای پیام/م.ا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.