تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
کد خبر : 87100

استاندار آذربایجان شرقی:

وضعیت سرویس مدارس نگران کننده است/ گروه نظارت بر مدارس دولتی و غیردولتی تشکیل شود

وضعیت سرویس مدارس نگران کننده است/ گروه نظارت بر مدارس دولتی و غیردولتی تشکیل شود

استاندار آذربایجان‌شرقی بر لزوم تشکیل گروه نظارت بر مدارس دولتی و غیردولتی تاکید کرد و گفت: بی نظمی در مدارس غیرانتفاعی و همچنین مبالغی که از اولیا در مدارس دولتی و غیردولتی مطالبه می شود، باید بررسی شود.

به گزارش پیک هشترود، عابدین خرّم شامگاه سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان افزود: باید از افزایش هزینه ها در مدارس جلوگیری شده و شهریه ها به صورت ابلاغ مشخص به تمام مدارس ارائه شود تا اولیا با اطلاع از میزان شهریه ها اقدام به نام نویسی فرزندان خود کنند.

وی با تاکید بر پیگیری مصوبات این جلسه از سوی مسئولان، از وضعیت سرویس مدارس نیز ابراز نگرانی کرد و گفت: گزارش هایی که از وضعیت آمادگی سرویس مدارس به دستمان رسیده نگران کننده است.

وی اضافه کرد: با اینکه در آستانه بازگشایی مدارس قرار داریم هنوز برآورد دقیقی از تعداد سرویس نقل و انتقال دانش آموزان مدارس و قیمت مصوب در دست نیست.

خرم ادامه داد: مهمترین بحث در شهرهای بزرگ بحث ترافیک است که این موضوع هم باید برنامه ریزی شود و شهرداران در این ارتباط مسئولیت مستقیم دارند و باید پیگیر موضوع باشند.

وی تاکید کرد: در عرض یک هفته موضوع طرح‌های ترافیکی و سرویس مدارس برای بازگشایی مدارس تعیین تکلیف و راهکار عملی ارائه شود و مسائل مربوط به شهرستان تبریز نیز باید در شورای این شهرستان مورد بررسی قرار گیرد.

امسال هیچ مدرسه و کلاس بدون معلم نخواهیم داشت

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه با تاکید بر بازگشایی تمامی مدارس، گفت: تعطیلی مدارس در دوران کرونا آسیب‌های زیادی از نظر فضای فیزیکی، نیروی انسانی و شاخص‌های تعلیم و تربیت در بر داشت.

علیرضا صیادی افزود: همه شاخص‌های بازگشایی مدارس استان رصد و پایش شده و تا کنون ۹۵ درصد دانش آموزان در مدارس ثبت نام نهایی شده و توزیع کتب درسی انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در مرحله آغاز صدور ابلاغ همکاران فرهنگی برای حضور در کلاس‌های درس هستیم ادامه داد: موضوع نیروی انسانی از چالش‌های این اداره کل بود که در این خصوص تامین کسری‌ها از مجاری قانونی و به شیوه مطلوب انجام شده و امسال هیچ مدرسه و کلاس بدون معلم نخواهیم داشت.

صیادی گفت: موضوع تخصیص معلم به تمام دانش آموزان بررسی شده و هیچ یک از دانش آموزان به خصوص در مناطق محروم بدون معلم نخواهند ماند.

وی افزود: ۸ هزار و ۸۰۰ مدرسه دولتی و غیر دولتی با ۳۶ هزار و ۶۶۵ کلاس درس در استان فعال است و ۳۳ هزار همکار فرهنگی آماده استقبال از دانش آموزان هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.