تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۴۲
کد خبر : 86984

شهروند خبرنگار/ گلایه کشاورزان از هدر رفت آب در پایاب سد سهند فاز شکربلاغی و پاسخ مسئول مربوطه

شهروند خبرنگار/ گلایه کشاورزان از هدر رفت آب در پایاب سد سهند فاز شکربلاغی و پاسخ مسئول مربوطه

گلایه کشاورزان از هدر رفت آب در پایاب سد سهند فاز شکربلاغی و پاسخ مسئول مربوطه در این گزارش می خوانیم.

به گزارش پیک هشترود؛ پیام ارسالی کاربر این رسانه و پاسخ مسئول مربوطه بدین شرح است:

 

پیام کاربر:

سلام آقای اسماعیل نژاد؛
آب منطقه ای که اینقدر برای مصرف بهینه آب برای کشاورزی سرمایه گذاری می کند چطوری از هدر رفت بیش از ۶ اینچ آب در پایاب سد سهند فاز شکر بلاغی جلو گیری نمی کند که این مقدار ۱۰۰ هکتاز زمین را بسنده می کند.

که هم زمین‌های کشاورزی خراب می شوند و هم با این کمبود آب و برق این آبها به هدر می رود که این موضوع هنگام گذشتن از جاده قرا آعاج – کارگاه سهراب کاملا ملموس هست.
لطفا پیگیری کنید.

 

پاسخ مسئول

✅ پاسخ ارسالی مهندس چاوانی مدیر پروژه شبکه پایاب سد سهند به تحریریه پیک هشترود بدین شرح است:

با سلام احتراما در خصوص گزارش هدر رفت آب توسط همشهری عزیز در اراضی تعاونی آببران شکربلاغی به استحضار عالی می‌رساند آب مورد نیاز هر تعاونی براساس قرارداد فی مابین منابع آب شهرستان هشترود و تعاونی آببران مربوطه و میزان اراضی اعلامی توسط تعاونی و تایید جهاد کشاورزی شهرستان تامین می گردد بطوریکه در قرارداد مذکور وظیفه توزیع عادلانه آب در بین بهره برداران و همچنین رفع موانع و مشکلات و تعمیرات مورد نیاز جهت جلوگیری از هدر رفت آب و استفاده بهینه آن بر عهده تعاونی و بهره برداران می باشد.

علی ایحال مدیریت منابع آب همواره تا توانمند سازی کامل تعاونی ها و کشاورزان با برگزاری کلاسهای آموزشی و برگزاری جلسات توجیهی قبل و حین بهره برداری با همراهی مدیریت و کارشناسان ذیربط اداره جهاد کشاورزی اقدام می گردد. ضمنا دستورالعمل نحوه استفاده از آب‌پاش و سایر تجهیزات نیز به تعاونی ارائه گردیده و بصورت منظم پایش می گردد.

موضوع مطروحه از بابت ایرادات شبکه نبوده و آب از حوضچه تخلیه موجود ر محدوده شبکه با آگاهی و اطلاع تعاونی و کشاورزان رها سازی می گردد که طبیعتا این امر در بخش‌های پایین دست نه تنها باعث کاهش فشار بلکه باعث پایین آمدن راندمان آبرسانی به سایر بهره برداران آن بخش خواهد شد که در این خصوص با بازدید میدانی صورت گرفته شده توسط کارشناسان مربوطه تذکرات لازم به مدیر تعاونی ارائه گردیده و موضوع رفع شده است.

 

انتهای پیام/م.ا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.