تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲
کد خبر : 86972

امام جمعه هشترود:

پیاده روی اربعین حسینی یادگار اسرای کربلاست/ زائران اربعین برخورد مناسبی با میزبانان خود داشته باشند

پیاده روی اربعین حسینی یادگار اسرای کربلاست/ زائران اربعین برخورد مناسبی با میزبانان خود داشته باشند

حجت الاسلام جعفریان گفت: زائران اربعین حسینی هنگام حضور در کشور عراق هم از گروه‌های انحرافی اجتناب کنند و هم از میزبانان خود تکریم کرده و با آنها رفتار شایسته ای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود؛ حجت الاسلام جعفریان امام جمعه هشترود در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع با تسلیت سالروز شهادت حضرت رقیه(س) گفت: این بانو که زیر سایه پدر گرامی شان امام حسین (ع) رشد کردند مزار شریفش سالهاست محفلی برای عاشقان اهل بیت می باشد و کرامات زیادی هم مشاهده شده است.

 

وی با اشاره به شهادت رئیسعلی دلواری افزود: این روز به نام روز مبارزه با استعمار نامگذاری شده و قیام وی باعث آزادی بوشهر از استعمار صغیر شد و چون انگلیس نتوانست در مقابل وی بایستد به شهادت رساند لذا باید به عنوان الگوی سیاسی در کشور قرار گیرد.

 

جعفریان با اشاره به درپیش رو بودن ایام اربعین حسینی نیز تاکید کرد: تفکر پیاده روی اربعین که یادگار اسرای کربلاست امروز جزو شعائر اسلامی است و بیشترین شباهت به موسم حج دارد چون از تمام نقاط دنیا برای این مراسم معنوی می آیند.

 

امام جمعه هشترود تصریح کرد: مراسم اربعین حسینی آثار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی زیادی دارد و دشمنان نیز سعی دارند که این مراسم یا برگزار نشود و یا بصورت کم رونق برگزار شود.

 

وی یادآور شد: زائران اربعین حسینی هنگام حضور در کشور عراق هم از گروه‌های انحرافی اجتناب کنند و هم از میزبانان خود تکریم کرده و با آنها رفتار شایسته ای داشته باشند.

 

گزارش از مهدی اسماعیل نژاد

 

انتهای پیام/ م.ا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.