تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
کد خبر : 85524

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌ شرقی:

مقررات برگزاری مراسم شب‌های قدر، راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر/ لزوم بازگشایی همه مدارس و مراکز آموزشی و دانشگاهی

مقررات برگزاری مراسم شب‌های قدر، راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر/ لزوم بازگشایی همه مدارس و مراکز آموزشی و دانشگاهی

تراب محمدی گفت: مراسم شب‌های قدر در شهرهای قرمز با ۳۰ درصد، در شهرهای نارنجی با ۵۰ درصد و در شهرهای زرد با ۷۰ درصد ظرفیت برگزار می‌شود و در شهرهای آبی با رعایت فاصله اجتماعی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بلامانع است.

به گزارش پیک هشترود؛ تراب محمدی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌ شرقی در پنجاه و چهارمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اعلام کرد:

بر اساس دستورالعمل ارایه شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، مراسم شب‌های قدر در شهرهای با وضعیت قرمز، نارنجی و زرد کرونایی با ظرفیت‌های محدود و حداکثر در مدت ۹۰ دقیقه برگزار خواهد شد.

مراسم شب‌های قدر در شهرهای قرمز با ۳۰ درصد، در شهرهای نارنجی با ۵۰ درصد و در شهرهای زرد با ۷۰ درصد ظرفیت برگزار می‌شود و در شهرهای آبی با رعایت فاصله اجتماعی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بلامانع است.

برای برپایی نماز عید فطر در فضای باز محدودیتی وجود ندارد و این مراسم نیز در فضای بسته باید براساس ظرفیت های اعلام شده در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد برگزار شود و همچنین راهپیمایی روز قدس با رعایت تمامی شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک بلامانع است.

از شهروندان درخواست می‌شود در مراسم شب‌های قدر و نماز عید فطر به همراه خود قرآن، تسبیح، مهر و کتب ادعیه شخصی به همراه داشته باشند.

متاسفانه شاهد عادی انگاری و کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در جامعه هستیم که ضروری است نسبت به این موضوع مردم را حساس تر کرد.

دانشگاه ها و مدارس استان باید بازگشایی شوند و هیچ بهانه ای برای عدم بازگشایی قابل قبول نیست و امتحانات نیز به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/م.ا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.