تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ - ۹:۲۰
کد خبر : 83793

جلسه شورای فرهنگ‌ عمومی یه ریاست امام جمعه هشترود برگزار شد

جلسه شورای فرهنگ‌ عمومی یه ریاست امام جمعه هشترود برگزار شد

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین حسن جعفریان خواستار شد.

به گزارش پیک هشترود، وی ادامه داد: هشتم آبان روز نوجوان است واین روز باید محترم شمرده شود.

وی تصریح کرد: چون در این روز محمد حسین فهمیده آن رزمنده ای نوجوانی که با ایثار وفداکاری کاری کرد کارستان و در تاریخ ایران اسلامی ماندگار شد .باید نوجوانان این چنین افرادی را الگوی خود قرار دهند.

وی ادامه داد:امروزه با توجه به گستردگی فضاهای مجازی،‌ والدین باید در امر دوست‌یابی نوجوانان که به عنوان مهم‌ترین نیاز اساسی آنان به شمار می رود، حساسیت‌ ویژه‌ای از خود نشان دهند و در این مسیر با استفاده تجارب و ارایه راهکارهای سازنده فرزندان را به خوبی راهنمایی کنند.

بهترین زمان برای معرفی معیارهای دوست خوب، آموزش دوست یابی در دوران دبستان است. والدین در این زمینه از هر موقعیتی برای معرفی معیارهای دوست خوب به فرزندان نوجوان و جوان خود استفاده کنند و به آنان بیاموزند چه افرادی برای دوستی مناسب هستند.

والدین توجه داشته باشند در دوست‌یابی نوجوانان باید به دنبال افرادی با علایق و اعتقادات مشترک، ساختارهای خانوادگی یکسان، سلامت روان، باانگیزه و کوشا باشند. از فرزند بخواهید گاهی دوستان خود را به خانه دعوت کند تا با آنها بیشتر آشنا شده و صلاحیت آنها را بسنجید. گاهی اوقات فرزند را همراه دوستانش به سفر یک‌ روزه‌ خارج شهر ببرید تا بهتر با خلق‌ و خوی‌ آنان آشنا شوید.

 

امام جمعه هشترود خاطر نشان کرد: دشمنان برای ضربه‌زدن به اصل نظام و انقلاب اسلامی همواره از فضای مجازی و رسانه‌های گروهی استفاده می‌کنند، داشتن بصیرت همگانی را در این مورد خواستار شد.

جعفریان متذکر شد:ضربه‌زدن به تشیع و آموزه‌های دینی با جنگ فرهنگی و اقتصادی جزو اهداف و برنامه‌های اصلی کفرجهانی و دشمنان جمهوری اسلامی است .

جعفریان تصریح کرد: مردم و جوانان باید با پیروی از آموزه‌های دینی و تمسک به ارزش‌ها و سیره ائمه اطهار (ع) برای شکست اهداف شوم دشمنان نظام تلاش کنند.

به گفته وی، به فساد کشاندن نوجوانان و جوانان با تهدید نرم و فضای مجازی جزو دیگر برنامه‌های دنیای استکبارجهانی است که مردم و مسئولان ما باید هوشیار باشند .

امام جمعه هشترود بیان کرد: ملت ایران به رغم تمامی توطئه‌هایی که دشمنان علیه نظام اعمال کردند با موفقیت از تمامی آنها عبور کرده و باید با وحدت در مسیر منویات مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

امام جمعه هشترود در مورد تشویق جوانان ونوجوانان برای استفاده از برنامه های مساجد نیز گفت: حضور کودکان در مراسم مذهبی از روش های مؤثر آشناسازی آنان با ارزش های اسلامی است زیرا کودک حضور مردم در مراکز و اجتماعات دینی را مشاهده می‌کند و شیوه ابراز احساسات آنها را نسبت به بزرگان دین یاد می گیرد.

وی افزود: مشارکت کودک در نماز جماعت و بردن او به مسجد نقش اساسی در تربیت دینی او دارد زیرا مسجد از جایگاه رفیعی در اسلام برخوردار است و به نوعی پایگاه اجتماعی دین محسوب می شود.

حجت‌الاسلام جعفریان اظهار داشت: حضور کودکان در مسجد و نمازجماعت باید با تشویق و ترغیب همراه باشد و برای موفقیت در این کار باید برای کودکان در کنار عبادت و نماز برنامه های متنوع و جذابی وجود داشته باشد.

انتقاد امام جمعه هشترود از عدم حضور رئیس دانشگاه آزاد هشترود

امام جمعه هشترود از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به علت عدم حضور در جلسات انتقاد کرد واز وی خواست با توجه به جایگاه دانشگاه ها حتما در چنین جلساتی حضور یابند

انتهای پیام/م.ا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.