تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
کد خبر : 83309

مدیر آموزش و پرورش شهرستان هشترود:

آمادگی ۴۵۰ کلاس درس در مدارس شهرستان هشترود برای برگزاری کلاسهای حضوریِ ۹ هزار دانش آموز

آمادگی ۴۵۰ کلاس درس در مدارس شهرستان هشترود برای برگزاری کلاسهای حضوریِ ۹ هزار دانش آموز

بهمن اقدمی از بازگشت ۹ هزار دانش آموز به مدارس این شهرستان خبرداد و گفت: مقدمات لازم برای برگزاری حضوری مدارس انجام شده است.

بهمن اقدمی مدیر آموزش و پرورش هشترود در گفتگو با خبرنگار پیک هشترود گفت: بیش از ۹ هزار دانش آموز هشترودی با ورود به مدارس آغازگر جشنی ملی تعلیم و تربیت در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ هستند.

اقدمی پیرامون بازگشایی مدارس گفت: برنامه ریزی در خصوص بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید انجام شده و در این منطقه با بیش از ۹ هزار دانش آموز، ثبت نام و ثبت کتب درسی اکثر دانش آموزان انجام و ثبت مشخصات دانش آموزی در سامانه مربوطه نیز در حال اتمام است.

مدیر آموزش و پرورش هشترود با بیان اینکه دانش آموزان هشترودی با ورود به مدارس در آستانه بازگشایی مدارس آغازگر جشنی ملی در حوزه تعلیم و تربیت بوده و عامل بازگشت شادی و نشاط به جامعه خواهند بود، در تشریح برنامه‌های بازگشایی مدارس در این شهرستان گفت: ستاد پروژه مهر در آموزش و پرورش شهرستان، تشکیل و اعضای ستاد مشخص شده‌اند و کمیته‌های ساماندهی نیروی انسانی، تعمیر و تجهیز، توجیه و تبلیغ، تأیید صلاحیت، نظارت و ارزیابی و کمیته انتصابات با برگزاری جلساتی پیگیر موضوعات مربوطه هستند.

مدیر آموزش و پرورش هشترود در تشریح فعالیت‌های کمیته تعمیر و تجهیز پروژه مهر نیز افزود: در این زمینه اقدامات متنوعی انجام شده که انتقال اموال اسقاطی و مازاد مدارس به انبار آموزش و پرورش، ایجاد کارگاه تعمیر وسایل مستعمل و قابل تعمیر، توزیع اموال موجود بین مدارس نیازمند، مرمت سرویس‌های بهداشتی و آبخوری برخی از مدارس و … بخشی از فعالیت‌های اساسی کمیته تعمیر و تجهیز پروژه مهر این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه معاونان و کارشناسان این مدیریت و همچنین عوامل اجرایی مدارس تمام تلاش خود را برای بازگشایی مدارس انجام داده‌اند عنوان کرد: مدارس شهرستان با ایجاد فضاسازی‌های بانشاط و شاداب آماده پذیرش دانش آموزان و معلمان سخت کوش در هر سه وضعیت برگزاری کلاس‌های حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری در این شهرستان هستند.

اقدمی از توزیع کتب درسی بین دانش آموزان این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان سفارش کتب درسی داده‌اند و کار توزیع کتب درسی مدارس از بیستم شهریور ماه آغاز شده و به ترتیب دانش آموزان ابتدایی و متوسطه اول و متوسطه دوم در حال دریافت کتاب‌های خود هستند.

مدیر آموزش و پرورش هشترود همچنین افزود: برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ ۱۴۰۰ در شهرستان هشترود ۱۶۳ مدرسه با ۴۵۰ کلاس درس برای میزبانی بیش از ۹۲۰۰ دانش آموز به تفکیک ۴۶۸۹ دانش آموز ابتدایی ،۲۰۴۴ دانش اموز متوسطه اول ۱۷۰۹ دانش آموز متوسطه دوم ،۸۲۰ نوآموز پیش دبستانی و ۷۶۳ معلم آماده فعالیت هستند.

وی افزود: تمام موارد مربوط به بازگشایی مدارس با برنامه ریزی هایی که کارشناسان این مدیریت انجام داده‌اند به نحو احسن انجام شده و از چالش‌های پیش روی این منطقه بحث کمبود نیروی انسانی می‌باشد که کارشناسان با رایزنی و پیگیری موضوع، از طریق نیروهای حق التدریس شاغل و بازنشسته و معلمان ورودی جدید این چالش نیز به صورت مقطعی رفع شده است اما همچنان مسئله کمبود نیروی انسانی در اولویت قرار دارد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه هشترود با اشاره به برگزاری جلسات حضوری و غیر حضوری برای مدیران مدارس تصریح کرد :مدیران برای بازگشایی مدارس توجیه کامل شده‌اند و پروژه مهر به صورت روزانه و هفتگی رصد می‌گردد که گزارش فعالیت مدارس در سامانه Ltms بار گذاری شده است.

وی در پایان بیان داشت: امید است با تلاش همه دست اندر کاران و ریشه کنی ویروس منحوس کرونا شاهد بازگشایی مدارس به نحو مطلوب باشیم که این مهم عامل بازگشت شادی و نشاط به جامعه ما خواهد بود.

انتهای پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.