تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
کد خبر : 83224

مدیر جهادکشاورزی هشترود خبر داد؛

کشت ۸۳ هکتار گیاه دارویی رازیانه در اراضی پایاب سد سهند هشترود

کشت ۸۳ هکتار گیاه دارویی رازیانه در اراضی پایاب سد سهند هشترود

مجید احمدی از کاشت ۸۳ هکتار گیاه داروئی رازیانه در اراضی پایاب سد سهند هشترود خبر داد.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، مجید احمدی مدیر جهادکشاورزی هشترود در گفتگو با خبرنگاران ضمن تشریح جزئیات الگوی کشت شبکه پایاب سد سهند، گفت: در سال زراعی جاری برای اولین بار در الگوی کشت شبکه پایاب سد سهند گیاه دارویی رازیانه در سطح ۸۳ هکتار کشت شده و وضعیت مزارع آن بسیار مطلوب است.

وی با اشاره به سیاست های وزارت جهاد کشاورزی، گفت: یکی از سیاست های وزارت جهادکشاورزی توسعه کشت گیاهان داروئی است که با توجه به وجود پتانسیل های لازم در اراضی پایاب سد سهند کشت گیاهان دارویی رازیانه در اولویت برنامه های مجموعه جهاد کشاورزی شهرستان هشترود قرار گرفته است.

احمدی افزود: گیاه رازیانه گیاه دارویی است که از نظر طب سنتی خواصی معجزه آسایی در درمان بسیاری از بیماری های گوارشی، هورمونی، پیشگیری از سرطان ها و جلوگیری از پوکی استخوان دارد .

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جهاد کشاورزی از کشت گیاهان دارویی با پرداخت تسهیلات کم بهره و آموزش های لازم از کاشت تا برداشت را ارائه می کند، از متقاضیان کشت گیاهان دارویی درخواست می شود جهت دریافت راهنمائی های لازم به مدیریت و یا مراکز جهاد کشاورزی شهرستان هشترود مراجعه کنند.

انتهای پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.