تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
کد خبر : 82970

رئیس شبکه بهداشت و درمان هشترود:

مراجعه به اورژانس با علائم کرونا در هشترود افزایشی است

مراجعه به اورژانس با علائم کرونا در هشترود افزایشی است

سلیمان جعفرزاده از افزایش مراجعه به اورژانس با علائم کرونا در هشترود خبر داد.

سلیمان جعفرزاده رئیس شبکه بهداشت و درمان هشترود در گفت‌وگو با خبرنگار پیک هشترود با اشاره به اینکه حدود ۴۰ نفر از این افراد اختلال تنفسی داشتند، اظهار داشت: حدود نیمی از بیماران هم غیربومی بودند که نشان دهنده حضور میهمانان در این شهرستان است.

وی تداوم عادی‌انگاری کرونا از سوی مردم این شهرستان را خطرآفرین دانست و بیان کرد: در شرایط فعلی که کرونا سلامت افراد جامعه را تهدید می‌کند، هریک از شهروندان دارای مسئولیت اجتماعی هستند.

وی ادامه داد: اهالی باید از طریق ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی از جمله زدن ماسک و حفظ فاصله اجتماعی به این مسئولیت اجتماعی عمل کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان هشترود تاکید کرد: متاسفانه تعدادی از اعضای جامعه با بی‌توجهی به این موضوع، سلامت افراد دیگر را با تهدید روبرو می‌کنند و باید با راهبردنامهن برخورد شود.

«جعفرزاده» استفاده از ماسک در تمامی معابر به ویژه در اماکن شلوغ و پرتردد را ضروری دانست و افزود: هم‌اکنون ۱۷ نفر در بخش کرونا بستری هستند و افزایش تعداد بستری‌ها با توجه به روند افزایشی مراجعه‌ها به اورژانس دور از انتظار نیست.

وی همچنین تعداد کل واکسن ورودی به شهرستان را ۲۱ هزار و ۷۷۰ دز اعلام و بیان کرد: از این تعداد۲۰ هزار و ۴۰۷ دز تزریق شده که ۱۶ هزار و ۱۸۵ دز آن مربوط به نوبت اول و چهار هزار و ۲۲۲ دز دیگر نوبت دوم بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان‌شرقی نیز پیش از این گفته بود که رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم این استان به ۴۵ درصد کاهش پیدا کرده است و اگر همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود، میزان مرگ و میر و شمار ابتلا به کرونا در استان بیشتر خواهد شد.

اکنون روزانه بیش از یکهزار ابتلا به کرونا در استان گزارش می‌شود و تعداد بستری‌های بیماران کرونایی در بخش‌های درمانی استان از یکهزار و ۵۰۰  نفر گذشته است.

انتهای پیام/م.ا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.