تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۹:۱۶
کد خبر : 82181

نماینده هشترود و چاراویماق در تذکر شفاهی به وزیر اقتصاد:

شرایط سخت وام ازدواج برای جوانان روستایی مشکل ساز شده است

شرایط سخت وام ازدواج برای جوانان روستایی مشکل ساز شده است

سیدحمزه امینی گفت: شرایط سخت وام ازدواج و تامین ضامن کارمند برای جوانان روستایی مشکل ساز شده است.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، سیدحمزه امینی نماینده هشترود و چاراویماق در مجلس در نشست علنی روز دوشنبه، ۱۰ خرداد ماه مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر اقتصاد گفت: بهتر نیست اعلام کنید که وام ازدواج را به جوانان نمی دهید چرا که تامین وثیقه و ضامن کارمند برای جوانان روستایی بسیار سخت و مشکل است.

وی افزود: جوانان با هزار امید ازدواج می کنند اما مگر در یک روستای محروم چند کارمند دولتی پیدا می شود که ضامن وام جوانان شود مگر قرار نبود برای اعطای وام شرایط تسهیل شود.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی در تذکر دیگری خطاب به وزیر کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: چرا اداره تامین اجتماعی هشترود افتتاح نمی شود؟

نیکزاد رئیس جلسه علنی در پاسخ به تذکر نماینده هشترود اظهار داشت: براساس قانون بودجه ۱۴۰۰ وام ازدواج باید با اعتبارسنجی یا دریافت ضامن و سفته به متقاضیان اعطا شود و این ضامن نیز نیازی نیست که کارمند باشد و یا اگر این ضامنین تامین نشد، از محل سهم دریافت کننده از هدفمندی یارانه ها برداشت شود.

وی افزود: این مصوبه مجلس لازم الاجراست و تبدیل به قانون شده است و برای پسران ۲۵ سال و دختران ۲۳ سال نیز ۱۰۰ میلیون تومان اختصاص داده شده است و سنین بالاتر نیز ۷۰ میلیون تومان وام دریافت خواهند کرد و اگر چیزی خلاف آن اجرا می شود، کمیسیون برنامه باید آن را دنبال نماید.

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.