تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
کد خبر : 81727

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود خبر داد؛

مبارزه پیش بهاره باغات شهرستان هشترود در سطح ۲۵۰۰ هکتار

مبارزه پیش بهاره باغات شهرستان هشترود در سطح ۲۵۰۰ هکتار

احمدی از مبارزه پیش بهاره باغات در سطح ۲۵۰۰ هکتار شهرستان هشترود خبر داد.

 مجید احمدی  در گفتگو با خبرنگار پیک هشترود با اعلام این خبر افزود: مبارزه پیش بهاره ، راه مناسب برای کنترل آفات و بیماری‌های گیاهی است.

وی با بیان اینکه کشاورزان به اهمیت مبارزه پیش بهاره پی‌برده و همه تلاش خود را برای ممانعت از افزایش عوامل خسارت زای باغی معطوف سازند گفت: سمپاشی درختان بعد از گذشتن اثر یخبندان و قبل از تورم جوانه‌ها تاثیر بسیار خوبی در کاهش آفات و بیماری‌های گیاهی داشته و نقش به‌سزایی در کاهش مصرف سموم نباتی و تولید محصول سالم دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود با بیان اینکه درشهرستان هشترود باغداران در تولید عمده محصولات باغی از جمله زردآلو، سیب، هلو، شلیل، گوجه درختی و گردو فعالیت می‌کنند گفت: مبارزه پیش بهاره کنترل جمعیت آفات و بیماری‌های گیاهی در سطح باغات میوه با استفاده از سم پاشی ترکیبات مس، روغن ولک انجام شده و عملیات سم پاشی در بقیه باغات ادامه دارد.

 احمدی در پایان خاطر نشان کرد: باغداران لازم است به اطلاعیه‌های فنی ارایه شده توسط امور باغبانی و واحد حفظ نباتات و کلینیک‌های گیاه پزشکی که در شهرستان‌ فعالیت می‌کنند، توجه کنند و بهتر است با‌غداران در فرصت مناسب نسبت به اجرای مبارزه پیش بهاره به صورت عمومی اقدام کرده تا محصول سالم با کمترین آثار خسارت آفات و بیماری‌ها و کاهش مصرف سموم نباتی تولید شود.

انتهای پیام/م.ا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.