تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
کد خبر : 81580

امام جمعه هشترود:

تفاهم نامه همکاری ایران و چین سبب نگرانی دولتمردان آمریکا و خشم برخی از غربگرایان داخلی شده است/ متاسفانه ستاد ملی کرونا به توصیه ها در ایام نوروز توجهی نکرد/ ستاد شهرستانی کرونا می تواند اصناف مشمول تعطیلی را بصورت نوبتی اجازه فعالیت بدهد

تفاهم نامه همکاری ایران و چین سبب نگرانی دولتمردان آمریکا و خشم برخی از غربگرایان داخلی شده است/ متاسفانه ستاد ملی کرونا به توصیه ها در ایام نوروز توجهی نکرد/ ستاد شهرستانی کرونا می تواند اصناف مشمول تعطیلی را بصورت نوبتی اجازه فعالیت بدهد

حجت الاسلام جعفریان گفت: تفاهم نامه همکاری ایران و چین هم سبب نگرانی یکساله جوبایدن رییس جمهور آمریکا و هم سبب ناراحتی و خشم برخی از غربگرایان داخلی شده است.

حجت الاسلام جعفریان امام جمعه هشترود بدلیل عدم برگزاری نمازجمعه این هفته در گفتگو با خبرنگار پیک هشترود، گفت: آخرین جمعه ماه شعبان است. روزی است پیامبر گرامی اسلام در خطبه خود، امت را به رسیدن ماه مبارک رمضان نوید می دهد.ماهی که همراه خود برکت، رحمت و مغفرت می آورد.

وی افزود: مردم عزیز، مخصوصا جوانان، خود را برای شرکت در میهمانی خدا آماده کنند تا ان شاء الله با شرایط مناسبی وارد ماه مبارک شویم.کسانی که سالهای قبل توفیق روزه داری نداشته اند، امسال با خدا آشتی کنند، توبه کنند و روزه بگیرند تا خدای متعال آنها را مورد رحمت خودش قرار دهد.

وی ادامه داد: کسانی هم که به خاطر مریضی یا مسافرت روزه نیستند، حرمت این ماه شریف را حفظ کنند و هیچگاه در جلو چشم مردم چیزی تناول نکنند.

 

متاسفانه ستاد ملی کرونا به توصیه ها در ایام نوروز توجهی نکرد

 

جعفریان تاکید کرد: اوضاع کرونائی شهرستان بسیار حساس است. متاسفانه، ستاد مبارزه با کرونای کشور در ایام نوروز تصمیمات درستی نگرفت، مسافرت ها را آزاد گذاشتند، به تذکرات مشفقانه هم توجه نکردند، حتی با کنسل شدن پروازهای مناطق خطرناکی چون ترکیه نیز مخالفت کردند. مسئولین شهرستانی هم ناچار، همین سیاست ها را اجرا کردند و امروز شاهد اوضاع انفجاری در کل کشور هستیم.

وی خاطرنشان کرد: البته همیشه ناقلان اصلی کرونا که از افراد بی مبالات جامعه هستند، فعالند و پازل کرونا را همیشه آنها تکمیل می کنند. اما متاسفانه ترکش های آن به اقشار مومن، اهل مساجد و محافل مذهبی، به اصناف، فروشندگان و افراد حساس ومراقب جامعه اصابت می کند.

وی ادامه داد: تعطیلی ها واقعا برای مردم مضر است وقتی کسب و کار مردم تعطیل می شود، واقعا در این شرایط گرانی، زندگی بسیار سخت می شود، کسی که درآمدش از یک مغازه است، چگونه می تواند در این شرایط گرانی با دو هفته تعطیلی مغازه، زندگی خود را اداره کند؟!ما واقعا شرمنده مردمیم و مردم هم خوب دارند همکاری می کنند.

 

ستاد شهرستانی کرونا می تواند اصناف مشمول تعطیلی را بصورت نوبتی اجازه فعالیت بدهد

 

جعفریان بیان کرد: البته ممکن است، مسئولان محترم شهرستان بتوانند به گونه قضیه را مدیریت کنند، مثلا اصناف را احصاء کنند تعداد اصناف را به تعداد روزهای قرنطینه تقسیم کنند و هر روز چند مغازه فعال و بقیه تعطیل باشند و در طول قرنطینه هر کدام از اصناف بتوانند چند روز فعال باشند.

وی گفت: برخی از اصناف هم اصلا تراکم جمعیت و رفت و آمد زیادی ندارند و این اصناف را هم می توانند جزء غیر تعطیلی ها در نظر بگیرند که البته تشخیص آن با ستاد است که بر اساس نظر کارشناسان آن را تشخیص می دهند و تصمیم می گیرند.

خطیب جمعه هشترود تاکید کرد: به هرحال باید تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا اجرا شود ولی ستاد کرونای شهرستان هم ان شاء الله در تصمیمات خودشان برخی شرایط را در نظر بگیرند.

جعفریان گفت: در موضوع انتخابات، مردم نباید فریب تبلیغات را بخورند، به قول حضرت آقا، راه علاج مشکلات کشور، تشکیل یک دولت جوان حزب اللهی است. مردم و جوانان عجله نکنند، رهبری در نطقهای آتی خودشان، مسیر را برای انتخاب اصلح روشنتر خواهند کرد و آنوقت تصمیم گیری راحت تر خواهد بود. آنچه مهم در وهله اول مشارکت حداکثری و در وهله دوم انتخاب اصلح است.

 

تفاهم نامه همکاری ایران و چین سبب نگرانی دولتمردان آمریکا و خشم برخی از غربگرایان داخلی شده است

 

جعفریان تاکید کرد: تفاهم نامه همکاری ایران و چین هم سبب نگرانی یکساله جوبایدن رییس جمهور آمریکا و هم سبب ناراحتی و خشم برخی از غربگرایان داخلی شده است. این فقط تفاهم نامه و یک سند راهبردی و نقشه راه برای روابط آینده است، نه توافقنامه و نه قراداد است، هنوز هیچ عدد و رقم و هیچ مسئله جزئی در آن مطرح نشده است.

وی یادآور شد: آنچه مهم است اینکه این برنامه سبب خنثی سازی تحریم ها خواهد شد، ۲۵ سال ایران به یکی از مهمترین شرکای اقتصادی کشوری تبدیل خواهد شد که الان در حال پیشی گرفتن از امریکا و تبدیل شدن به اولین اقتصاد دنیاست. چین با رشد اقتصادی بسیار بالای خود الان شریک اول اقتصادی بیش از ۱۴۰ کشور دنیاست، بنابر این مردم به شایعات بی اساس مزدوران امریکا توجه نکنند.

خطیب جمعه هشترود خاطرنشان کرد: الان آمریکا در حال سقوط است و برعکس، چین در حال صعود به قله اقتصاد دنیاست، بنابر این در شرایط فعلی، عاقلانه ترین کار، همکاری با چین است و ان شاء الله این سند، یک حرکت نتیجه بخش و تضمینی برای آینده کشور خواهد بود.
البته جزئیات قراردادهای مربوط به این تفاهم نامه با بررسی کارشناسان و مسئولان ذی ربط و بر اساس ۳ اصل عزت حکمت و مصلحت خواهد بود.

 

انتهای پیام/م.ا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.