تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸
کد خبر : 8080

معاون ‌استاندار آذربایجان‌شرقی:

مدیران آذربایجان‌شرقی مهارت کافی ندارند

مدیران آذربایجان‌شرقی مهارت کافی ندارند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان‌شرقی ناکافی بودن مهارت نیروی انسانی را از چالش‌های مهم مدیران ادارات و نهادهای دولتی دانست.

به گزارش پیک هشترود به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان ‌شرقی، محمدتقی پاکزاد در جلسه کمیته تحول اداری شهرستان کلیبر با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی در ادارات این شهرستان محسوس است، از قابل پیگیری بودن استخدام‌هایی که به نام این شهرستان انجام اما نیروهای جذب شده در محل دیگری مشغول به کار هستند خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه سیاست دولت یازدهم کوچک‌سازی دولت است، کمبود نیروی انسانی در شهرستان کلیبر می‌تواند به عنوان یک فرصت برای توانمندسازی بخش خصوصی از طریق برون‌سپاری خدمات غیرحاکمیتی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی ناکافی بودن مهارت نیروی انسانی را از چالش‌های مهم مدیران ادارات و نهادهای دولتی دانست و افزود: متأسفانه در برخی موارد برای گزینش نیروی انسانی به توانمندی‌های افراد و شاکله شخصیتی آنها توجه نشده، ‌‌اما با توجه به اینکه در حال حاضر چاره‌ای جز استفاده از نیروهای موجود نداریم، مدیران باید با بهره‌گیری از توانایی و کارآمدی نیروهای موجود، تقویت و شکوفایی استعداد آنها را مورد توجه قرار دهند که با اجرای سیاست‌های تشویقی مناسب و استفاده از ویژگی تمایل هر فرد برای پیشرفت می‌توان به این امر مهم دست یافت.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان شرقی در پایان با تأکید بر ضرورت توسعه‌ی مهارت‌ها و آگاهی مدیران و شفاف کردن خدمات دولتی، تصریح کرد: سلامت اداری در نتیجه این دو عامل مؤثر افزایش می‌یابد چرا که مدیر آگاه و جامعه‌ی مطلع در برابر فساد مقاومت کرده و ریشه‌های آن را از بین خواهند برد.

فرماندار کلیبر نیز در این نشست، با تأکید بر ارزیابی مستمر عملکرد مدیران، از فعال بودن ستاد ارتقای سلامت و مبارزه با فساد اداری در شهرستان خبر داد و گفت: در ارزیابی عملکرد مدیران، تأکید بر کیفیت عملکرد و خروجی مؤثر آن است.

فریدون بابایی همچنین گفت: مشکلی که در شهرستان کلیبر نمود قابل توجهی دارد این است که در آزمون‌های استخدامی حوزه‌ی بانکی، شهرستان کلیبر در حوزه‌ی اهر و ارسباران تعریف می‌شود و نامی از کلیبر در این آزمون نیست. بنا بر این متقاضیان اهری در این آزمون‌ها بومی تلقی شده و سهم شهرستان کلیبر در آن‌ها نادیده گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: این امر به ویژه از آن جهت که نیروهای جذب شده، بلافاصله به شهرستان خود منتقل می‌شوند، برای شهرستان کلیبر مشکلاتی را به وجود آورده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.