تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۹:۴۰
کد خبر : 80540

شهردار هشترود:

استفاده از ۶۰ تُن نمک در معابر عمومی/ تخریب آسفالت و فضای سبز با استفاده بیش از حد نمک/ شهروندان در برف روبی کمک حال شهرداری باشند

استفاده از ۶۰ تُن نمک در معابر عمومی/ تخریب آسفالت و فضای سبز با استفاده بیش از حد نمک/ شهروندان در برف روبی کمک حال شهرداری باشند

مهدی پورصادق از شهروندان خواست تا با برف روبی جلوی درب منزلشان و یا مغازه های حود در روزهای اولیه بارش برف، شهرداری را در سرعت بخشیدن به بازگشایی پیاده روها، کوچه ها و معابر کمک کنند.

دکتر مهدی پورصادق شهردار هشترود در گفتگو با خبرنگار پیک هشترود گفت: در ۲ روز بعد از بارش برف در سطح شهر هشترود بیش از ۶۰ تن نمک جهت نمک پاشی در معابر عمومی استفاده شده است.

 

وی افزود: استفاده از نمک برای این منظور سطح EC ( هدایت الکتریکی) آب را افزایش می دهد و نفوذ آن به خاک و محیط زیست به ویژه فضاهای سبز درون شهری موجب می شود تا خاک برای رویش گیاه نامناسب شود.

 

پورصادق تصریح کرد: در صورت کاهش بارندگی باران و یا ایجاد فاصله زیاد بین بارش ها، نمک در محیط تجمیع شده و امکان رویش گیاه در فضای سبز را کمتر می کند و این موضوع از اثرات بدیهی نمک پاشی در سطع معابر درون شهری و برون شهری است.

 

شهردار هشترود با اشاره به اثرات نمک پاشی بر سطح آسفالت معابر، اظهار می کند: با توجه به خورندگی آسفالت توسط نمک به مرور زمان چاله هایی در سطح معابر ایجاد می شود و استفاده مکرر از مواد نفتی در بازه های زمانی مختلف برای ترمیم آسفالت خود به نوعی موجب آلودگی محیط زیست می شود.

 

وی از شهروندان خواست تا با برف روبی جلوی درب منزلشان و یا مغازه های حود در روزهای اولیه بارش برف، شهرداری را در سرعت بخشیدن به بازگشایی پیاده روها، کوچه ها و معابر کمک کنند.

 

 

انتهای پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.