تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۹:۵۷
کد خبر : 80418

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود:

تجهیز ۲۸۵ هکتار از اراضی زراعی شهرستان هشترود به سیستم آبیاری تحت فشار در سال‌جاری

تجهیز ۲۸۵ هکتار از اراضی زراعی شهرستان هشترود به سیستم آبیاری تحت فشار در سال‌جاری

مجید احمدی گفت: در سالجاری ۲۸۵ هکتار از اراضی زراعی شهرستان هشترود به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده‌اند.

مجید احمدی مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود در گفتگو با خبرنگار پیک هشترود ضمن بیان این مطلب افزود: در راستای تحقق سیاست های وزارت جهادکشاورزی مبنی بر توسعه سیستم های آبیاری نوین جهت بالا بردن راندمان آبیاری و تولید محصولات کشاورزی با کیفیت و کمیت بهتر و ترویج مدیریت مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هشترود با بهره گیری از تمام توان خود در بخشهای مختلف و حمایت مسئولین استانی و شهرستانی و مشارکت خود بهره برداران در سال ۹۹ توانست ۲۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی را به سیستم های آبیاری نوین تجهیز کند.

وی گفت: برای اجرای ۲۸۵ هکتار، شش هزار و ۲۶۳ میلیون ریال هزینه شده است که از این میزان سه هزار و ۴۱۳ میلیون ریال کمک بلاعوض دولتی و دو هزار و ۸۵۰ میلیون ریال آورده شخصی است.

 احمدی ادامه داد: در شهرستان هشترود ۱۲ هزار هکتار اراضی آبی وجود دارد که پتانسیل اجرایی سیستم آبیاری نوین را نیز دارا است که در این راستا در سال ۱۴۰۰ برای کمک به اجرای سیستم برای هر هکتار ۲۲۷٫۵ میلیون ریال از آبیاری قطره ای و ۱۱۵٫۵ میلیون ریال از آبیاری بارانی و ۷۷ میلیون ریال از آبیاری کم فشار کمک بلاعوض به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان شد: کشاورزانی که دارای پروانه بهره برداری آب و یا حق آبه مجاز می باشند می توانند با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند.

انتهای پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.