تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۸:۴۸
کد خبر : 79609

رییس اداره اوقاف و امور خیریه هشترود خبر داد؛

آغاز طرح توسعه امام‌زادگان سید کمال‌الدین و سید جمال‌الدین هشترود

آغاز طرح توسعه امام‌زادگان سید کمال‌الدین و سید جمال‌الدین هشترود

اسفندیار حسین نژاد از اجرای طرح توسعه امام‌زادگان سید کمال‌الدین و سید جمال‌الدین شهرستان هشترود خبر داد.

اسفندیار حسین نژاد رییس اداره اوقاف و امور خیریه هشترود در گفتگو با خبرنگار پیک هشترود گفت: این ۲ امام زاده از نوادگان حضرت موسی بن جعفر (ع) بوده و طبق سنگ نوشته به دست آمده در محوطه آن، قدمت این مکان مقدس به تاریخ ۷۱۲ هجری قمری بر می گردد.
وی اضافه کرد: وضعیت ساختمان قدیمی و نخستین امام زاده در مکان فعلی چندان معلوم نیست، اما آنچه که مسلم است بنای امامزادگان در دوره های مختلفی از سوی اهالی تعمیر و یا تجدید بنا شده است.
حسین نژاد افزود: بر اساس روایت های مختلف، این امام زاده از سوی میر عبدالحسین پدر بزرگوار آیت الله سیدجلال انتظاری در ابعاد سه در چهار احداث شد که بعدها و با توجه به اندازه کوچک، بخش هایی به ساختمان قدیمی اضافه شده و به ۱۰۳مترمربع افزایش یافته است.

وی گفت: طرح توسعه این مکان مقدس و الحاق ملک خریداری شده مجاور به آن برنامه ریزی شده و بر اساس طرح تفضیلی و جامع و با رعایت اصول فنی و ابنیه، نقشه برداری شده و در حال ساخت است.

وی از نبود اعتبار کافی برای ادامه طرح خبرداد و گفت: انتظار داریم که خیران و اهالی شهرستان در توسعه این امام زاده اداره اوقاف و امور خیریه همراهی و یاری کنند.

 

انتهای پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.