تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۹:۲۲
کد خبر : 79598

طرح‌هایی که با نیاز واقعی مردم فرسنگ‌ها فاصله دارند/ دولتمردان درباره احتیاجات مردم نیازسنجی می‌کنند؟

طرح‌هایی که با نیاز واقعی مردم فرسنگ‌ها فاصله دارند/ دولتمردان درباره احتیاجات مردم نیازسنجی می‌کنند؟

این روزها که کشورمان در حوزه های مختلف نیازمند موارد اولیه مانند مسکن و معیشت خود است طرح هایی مانند «تاکسی هوایی» نه تنها نمی تواند مشکلی از آنها را حل کند بلکه باعث پاشیدن نمک بر روی زخم های آنها می شود.

به گزارش پیک هشترود به نقل از دانا؛ مشکلات اقتصادی کشور این روزها رو به فزونی است؛ دولت نیز با پیروزی یک دموکرات دیگر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سمت وسو راهبرد سیاسی اقتصادی خود را به سمت غرب و بخصوص کدخدا جهت‌دهی کرده است.

متاسفانه نه تنها در داخل دولت برنامه عملی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی دیده نمی شود؛ بلکه شاهد آن هستیم که برخی از وزراء دولت بدون توجه به این مشکلات از مسائل و طرح هایی سخن نمی گویند که با شرایط حال حاضر کشور و نیاز مردم منافاتی ندارد.
یکی از همین طرح ها که این روزها در شبکه های اجتماعی بسیار جنجال ساز شده است، «تاکسی هوایی» است.
روز گذشته «محمد اسلامی»، وزیر راه و شهرسازی درباره تاکسی‌های هوایی و راه‌اندازی این حمل ونقل جدید هوایی گفته بود: «بسیاری از فرودگاه‌ها در شهر‌های مختلف هستند که استعداد راه‌اندازی تاکسی هوایی را دارند و مردم می‌توانند با استفاده از هواپیما‌های شخصی خود و با ثبت نام در این طرح از این پروژه استفاده کنند. ساز و کار‌های لازم فراهم شده و مردم می‌توانند از فرودگاه‌هایی که برای هوانوردی عمومی ایجاد شده‌اند استفاده کنند. فعلاً در فرودگاه شهرستان لار این حرکت آغاز شده و در شهر خرم آباد هم فعالیت‌ها کلید خورده است، هر فرودگاهی در شهر‌های کوچک و متوسط این ظرفیت را داشته باشند، می‌توانند از این پروژه استفاده کنند.»
این موضوع حتی داد رسانه های حامی دولت را هم در آورد. روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد با انتقاد از سخنان وزیر راه با تیتر «آقای وزیر!  از کدام مردم سخن می گویید؟» نوشت: «این گفته آقای وزیر نشان از این دارد که از حال و روز این روزهای مردم کاملا بی‌خبر است. مردمی که به سختی و یا قرض کردن ماه را به پایان می‌رسانند و به قول معروف صورتشان را با سیلی سرخ نگه می‌دارند، چطور می‌توانند حتی خواب داشتن هواپیمای شخصی را ببینند. معلوم نیست اسلامی، از کدام مردم حرف می‌زند که این چنین آنها را ترغیب به استفاده از هواپیمای شخصی می‌کند.»
یکی از مسائل مهم وزارت راه و شهرسازی بحث مسکن است. خصوصا این روزها که بسیاری نسبت به پیدا کردن مسکن مناسب با مشکلات عدیده ای روبرو هستند. وزیر راه و شهرسازی برنامه راهبردی در این حوزه ارائه نکرده است و طرح هایی مثل مسکن ملی و وام ودیعه مسکن برای مستاجران نیز نمی تواند معضلات این حوزه را درمان کند.
این درحالی است که اسلامی همواره به مردم توصیه می کرد که مسکن نخرند تا ارزانتر شود اما هر روز دیده می شود که به قیمت مسکن در جای جای کشورمان به طور سرسام آوری افزوده می شود. این درحالی است که کارشناسان به حوزه مسکن بسیار تاکید ویژه ای دارند و بیان می کنند که معضل مسکن در حال ایجاد موارد و آسیب هایی در حوزه اجتماعی و خصوصا زندگی و ازدواج جوانان و زوج های جوان است.
طرح اسلامی مانند یادآور طرح شوآفی «محمد جواد آذری جهرمی» در حوزه پست هوایی بود که چندین روز وزیر جوان دولت روحانی مردم را با موضوع خبر خوش مشغول کرد و در انتها در حالی که مردم با مشکلات مضاعفی در حوزه اینترنت و مسائل حوزه ارتباطات دست و پنچ نرم می کنند، از سورپرایز خود یعنی «پهپاد پستی» رونمایی کرد که با توجه به فاصله میان نیاز و آنچه ارائه شده بود با انتقادات بسیاری روبرو شد. این طرح چندان اجرایی نشد و خبری از  آن هم نیست.
این روزها که کشورمان در حوزه های مختلف نیازمند موارد اولیه مانند مسکن و معیشت خود است این طرح ها نه تنها نمی تواند مشکلی از آنها را حل کند بلکه باعث پاشیدن نمک بر روی زخم های آنها می شود.
انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.