تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴
کد خبر : 7949

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان هشترود:

وضعیت فرهنگ دینی در مراکز آموزشی شهرستان هشترود رضایت بخش نیست

وضعیت فرهنگ دینی در مراکز آموزشی شهرستان هشترود رضایت بخش نیست

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان هشترود گفت: محصل و دانشجو علاوه بر تحصیل علم و گذراندن دروس معمول باید از لحاظ فرهنگی و دینی نیز تقویت شود و رعایت شئون و ارزشهای اسلامی در بین دانش آموزان و دانشجویان کاملاً مشهود باشد.

به گزارش پیک هشترود، حجت الاسلام سیدسعید رشادی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان هشترود در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان یکی از دغدغه های جامعه و مردم را ضعف توجه به موضوعات و رفتار دینی و اسلامی در مراکز آموزشی اعم از مدارس و دانشگاهها دانست که نتیجه این ضعف و سهل انگاری در این مراکز ظهور و بروز انواع مسایل و مشکلات اجتماعی خواهد بود.

وی اظهار کرد: توجه به موضوعات دینی و اسلامی در جامعه تابع دستورالعمل و آیین نامه و بخشنامه از سطوح بالاتر اداری نیست. در این زمینه تمام افراد مسئولند و نباید منتظر دستور دولتی باشند. مسئولین مختلف خودشان باید در این زمینه دلسوز و پاسخگو باشند و برای بهبود اوضاع فرهنگی مراکز آموزشی اقدام کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان هشترود ضمن تاکید بر رضایت بخش نبودن فرهنگ دینی در مراکز آموزشی افزود: محصل و دانشجو علاوه بر تحصیل علم و گذراندن دروس معمول باید از لحاظ فرهنگی و دینی نیز تقویت شود و رعایت شئون و ارزشهای اسلامی در بین دانش آموزان و دانشجویان کاملاً مشهود باشد.

حجت الاسلام رشادی عدم رعایت احکام و شئون و فرایض دینی توسط دانشجویان را یکی از مهمترین نگرانی های والدین دانستند و اظهار کرد: وارثان جامعه اسلامی باید افرادی متدین و پایبند به روش ، بینش و رفتار اسلامی باشند و هدف مسئولین مراکز آموزشی باید تربیت و پرورش چنین افرادی باشد.

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 4
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شهروند سه شنبه , 16 دی 1393 - 23:02

وقتی در بین افراد جامعه فرد مسئول خدای ناکرده حتی به دروغ به بد اخلاقی مشهور باشد شاید آموزش دچار خلل نشود ولی پرورش به معنی واقعی آن دچار نابسامانی خواهد شد. و پشتیبانی سید بزرگوار در تریبون نماز جمعه ، مهر سکوتی بر لبان دلسوزان و نا خواسته مهر تائید بر نابسامانی خواهد شد .ایکاش بجای دفاع از شخص واقعیتهای جامعه آسیب شناسی و مورد بازخواست شود.

شهروند دیگر چهارشنبه , 17 دی 1393 - 0:18

به نطر میرسد این شهروند با نگاه سیاسی نطر داده باشد. و الا این سید بزرگوار با توجه به تقوایی که در ایشان سراغ داریم دنبال این و آن نیست و تنها برداشت و باور خودشان را بیان می نمایند با آرزوی موفقیت برای این شهروند عزیز.

بسیجی چهارشنبه , 17 دی 1393 - 11:14

سیدعزیز!من به نوبه ی خودم وازطرف دانش آموزان بسیجی ازتمامی زحماتی که برای شهرستان شهید پرورهشترود کشیدید تشکر می کنم وخواهش میکنم درشهر ما بمانید .هشترود به انسان های بزرگواری مثل شما نیاز دارد. باتشکر

يكي از مربيان حلقه صالحين پنجشنبه , 18 دی 1393 - 19:22

با سلام.من در مدتی که در حلقه ها حضور داشتم متاسفانه متوجه این آسیب در بین دانش آموزان شدم.از امام جمعه محترم تشکر می کنیم که در این اوضاع بحرانی پرورش دلسوزانه پیگیر مسایل هستند.ایکاش اولیاپیشقدم شده و این کمبود هارا در حلقه های صالحین جبران کنند.