تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
کد خبر : 7921

آغاز بهره برداری از معدن طلای مزرعه شادی ورزقان

آغاز بهره برداری از معدن طلای مزرعه شادی ورزقان

سرپرست کارگاه معدن طلای مزرعه شادی ورزقان گفت: با اتمام مرحله اکتشاف، بهره برداری از یازده و نیم هکتار محدوده معدن طلای مزرعه شادی این شهرستان آغاز شد.

به گزارش پیک هشترود، رضا صادقی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر در مرحله باطله برداری برای استخراج کنستانتره طلا قرار داریم و پیش بینی می شود حجم بالایی از طلا از این معدن استخراج شود.

وی عیار معدن طلای مزرعه شادی ورزقان را هفت گرم در تن اعلام و مقدار ذخیره آن را دو میلیون و ۱۷۵ هزار تن بیان کرد.

صادقی اضافه کرد: کارخانه فرآوری این معدن با سرمایه گزاری ۲۰۰ میلیارد ریال توسط دو شرکت ایرانی و چینی از سال آتی در محدوده این معدن احداث می شود.

سرپرست کارگاه معدن طلای مزرعه شادی ورزقان با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی ها احداث این کارخانه ظرف مدت یک سال به پایان می رسد، افزود: با بهره برداری از این کارخانه برای یکصد نفر به طور مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

معدن طلای مزرعه شادی شهرستان ورزقان در ۱۱۰ کیلومتری شمال تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع و مرحله اکتشاف آن از سال ۸۳ آغاز شده است.

به گفته الله وردی دهقانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی طرح مطالعه پهنه اکتشافی معادن ارسباران با مرکزیت شهرستان ورزقان در حال اجراست که پس از اتمام آن، میزان ذخیره، نوع و تعداد معادن این منطقه شناسایی و سرمایه گذاری کلانی برای بهره برداری از این ظرفیت ها آغاز می شود.

علی وفادار فرماندار ورزقان نیز پیش از این از ثبت ۱۲ معدن در محدوده این شهرستان خبر داده بود که از این تعداد هشت معدن فعال است.

بر اساس آمارها مجتمع مس سونگون بزرگترین معدن این منطقه ارزیابی می شود که در حال حاضر نزدیک به چهار هزار نفر در آن به صورت مستقیم مشغول به کار هستند و در معادن طلای اندریان و طلای مزرعه شادی که با مشارکت طرف خارجی به بهره برداری رسیده است برای ۶۰ و ۲۰ نفر ایجاد اشتغال شده است و با احداث کارخانه فراوری مزرعه شادی این میزان افزایش خواهد یافت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.