تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
کد خبر : 7918

نقص دودکش علت ۷۶ درصد مرگ های خاموش است

نقص دودکش علت ۷۶ درصد مرگ های خاموش است

رییس HSE (ایمنی، بهداشت و محیط زیست) شرکت ملی گاز، علت ۷۶ درصد مرگ های خاموش ناشی از استنشاق مونواکسید کربن در حوادث خانگی سال گذشته را غیراستاندارد بودن و یا نقص در نصب دودکش ها عنوان کرد.

به گزارش پیک هشترود به نقل از آناج، محمدرضا یوسفی پور شامگاه دوشنبه در نشست خبری پس از تمرین عملیاتی مقابله با افت فشارگاز در شهرستان مرند با اشاره به اینکه ۱۳ درصد این حوادث هم به جهت نبود تهویه مناسب محیط اتفاق افتاده است، گفت: استفاده از وسایل پخت و پز برای گرم کردن محیط و نواقص وسایل گاز سوز از دیگر علل بروز مرگ های خاموش بوده است.

وی با اعلام اینکه سال گذشته ۳۹۰ نفر بر اثر حوادث خانگی گاز جان خود را ازدست داده اند، اعلام کرد: ۵۰ درصد حوادث منجر به فوت به علت انتشار گاز منواکسید کربن (مرگ خاموش) بوده است.

یوسفی پور بر ضرورت فرهنگ سازی در استفاده درست و بهینه از وسایل گاز سوز تاکید کرد و گفت: از آنجا که وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان مسوول بازرسی و کنترل ایمنی ساختمانها هستند، باید نظارت بیشتری در نصب و استفاده وسایل گرمایشی داشته باشند.

وی با اعلام اینکه اذربایجان شرقی با ۲۳۶ مورد حادثه خانگی گاز در سال گذشته پس از قم، سمنان و خراسان شمالی بیشترین حادثه را داشته است، یادآوری کرد: همدان با وجود قرارگرفتن در اقلیم سرد به واسطه فرهنگ سازی درست پس از هرمزگان و سیستان و بلوچستان کمترین حادثه را در این مدت داشته است.

یوسفی پور با بیان اینکه شرکت گاز با وجود اینکه مسوولیت قانونی در خصوص فرهنگ سازی ندارد، بر این موضوع اهتمام دارد، خواستار همراهی بیشتر دستگاه های فرهنگی و رسانه ها به خصوص صدا و سیما برای افزایش آگاهی های عمومی شد.

وی با چشمگیر دانستن تمرین عملیاتی مقابله با افت فشارگاز درشهرستان مرند با اشاره به اینکه ارزیابی جزیی این تمرین ممکن نبوده و نیاز به بررسی بیشتری دارد، گفت: هماهنگی ادارات و سازمان ها در این تمرین قابل توجه بود.

وی با اشاره به اینکه تمرین مقابله با افت فشار گاز در شهرستان مرند پنجمین تمرین این شرکت در سالجاری است، افزود: حضورمسوولین شهرستان و استان قوت قلبی برای نیروهای حاضر در تمرین بود و موجب هماهنگی دستگاه های مرتبط با تمرین و توفیق در مدیریت بحران می شود.

یوسفی پور با بیان اینکه اهتمام شرکت ملی گاز نبود وقفه در توزیع گاز است، اظهار کرد: هدف از این عملیات تمرینی علاوه بر ارزیابی توان و آمادگی نیروها، هشداری به مصرف کنندگان برای در نظر گرفتن سوخت دوم در بخش های غیرخانگی در صورت قطعی گاز بود.

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه عملیات تمرینی مقابله با افت فشار گاز توسط شرکت هایی که در انتهای خطوط انتقال کشور قرار دارند، اجرا می شود، گفت: شهرستان مرند به عنوان یکی از شمالی ترین شهرهای ایران برای اجرای این عملیات انتخاب شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.