تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۸:۰۸
کد خبر : 78281

آغاز برداشت کلزای بذری هیبریدی هیدرومیل در هشترود

آغاز برداشت کلزای بذری هیبریدی هیدرومیل در هشترود

مدیر جهاد کشاورزی هشترود از آغاز برداشت نخستین محصول کلزای بذری هیبریدی هیدرومیل در ۱۰ هکتار از اراضی این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، مجید احمدی در گفتگو با خبرنگاران افزود: این اقدام در راستای قطع وابستگی به خارج و جلوگیری از خروج ارز از کشور صورت گرفت.

رقم بذری هیدرومیل فرانسوی برای اولین بار در استان در ۱۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند کشت شده که با توجه به رعایت اصول به‌زراعی توسط کارشناسان جهادکشاورزی و کادر فنی مزرعه، پیش بینی می شود ۲۰ تن بذر گواهی شده تولید شود.

امسال همچنین ۵۰ هکتار از اراضی شهرستان هشترود به کشت کلزا اختصاص یافته است که پیش بینی می شود از این سطح نزدیک ۱۰۰ تن دانه روغنی برداشت شود.

احمدی میانگین تولید کلزا در هر هکتار را ۲ تن اعلام کرد و افزود: برخی از کشاورزان که اصول فنی و به‌زراعی را به خوبی رعایت کرده اند تا ۴ تن محصول در هر هکتار برداشت خواهند نمود.

از جمله مزایای کاشت کلزا علاوه بر این که ۴۵ تا ۵۰ درصد روغن خوراکی از آن استحصال می شود رعایت در تناوب کشت و افزایش حاصلخیزی خاک و کنترل علف های هرز و توسعه پایدار کشاورزی است به طوری که کاشت غلات بعد از کلزا ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش دارد.

انتهای پیام/م.ا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.