تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۷:۴۸
کد خبر : 78203

پیش‌بینی برداشت ۱۵۰ هزار تن گندم از مزارع هشترود

پیش‌بینی برداشت ۱۵۰ هزار تن گندم از مزارع هشترود

فرماندار هشترود با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۵۰ هزار تن گندم از مزارع شهرستان برداشت شود گفت: خرید مازاد نیاز کشاورزان در پنج سیلو و چهار تعاونی خرید انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، امین امینیان صبح امروز درجلسه خرید تضمینی گندم این شهرستان با بیان اینکه ۱۱۰ هزار تن از محصول برداشت شده مازاد نیاز است افزود: کشاورزان گندم مازاد خود را در مراکز تعیین شده بفروشند.

وی همچنین از توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بهاره و پاییزه در بین کشاورزان شهرستان خبر داد و گفت: شهرستان از این نظر رتبه اول استانی را داراست.

امینیان همچنین بر نوسازی ماشین آلات کشاورزی در شهرستان تاکید کرد و گفت: در سال گذشته ۷۷ دستگاه تراکتور، سه دستگاه کمباین و ۱۰۶ دستگاه انواع دنباله بند در شهرستان در قالب نوسازی ادوات کشاورزی خریداری شد و رتبه شهرستان از این نظر در استان، نخست است.

وی از استمهال وام های کشاورزی به مبلغ ۷ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان و پرداخت ۱۲.۵ میلیارد تومان وام در قالب وام کشاورزی به کشاورزان خبر داد.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز از برگزاری دوره های آموزش کمباین خبر داد و گفت: کمباین های دارای نقص فنی و بدون کارت معاینه فنی حق ورود به مزارع برای برداشت را ندارند.
جلال رحیم زاده خروج گندم بدون مجوز از استان را غیرقانونی عنوان کرد و گفت: در صورت مشاهده خروج گندم، طبق قوانین قاچاق با متخلفان برخورد می شود.

معاون بازرگانی مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی آذربایجان شرقی نیز گفت: پیش بینی میشود بیش ۸۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شود که تا امروز ۹ هزار و ۳۱۴ تن خرید شده است.
علیرضا شاهدی افزود: خرید و فروش گندم بدون حضور عامل ذی حساب و تشخیص در سیلوها ممنوع است.
وی به اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مراکز خرید تضمینی اشاره کرد و گفت: ارسال دستورالعمل پروتکل‌های بهداشتی برای همه مراکز خرید، برنامه‌ریزی و جلوگیری از تردد رانندگان در مراکز خرید، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش برای تمام پرسنل حاضر در مراکز خرید از مهمترین تمهیدات اندیشیده شده در سال جاری خواهد بود.
شاهدی بر مسقف بودن مراکز خرید گندم به منظور حفظ کیفیت آن در مدت زمان نگهداری نیز تاکید کرد.

انتهای پیام/م.ا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.