تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۷:۴۶
کد خبر : 78105

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء:

قرارگاه خاتم ۱۴۰۰ کیلومتر آزادراه می‌سازد/‌ تکمیل آزادراه هشترود-مراغه تا پایان ۹۹

قرارگاه خاتم ۱۴۰۰ کیلومتر آزادراه می‌سازد/‌ تکمیل آزادراه هشترود-مراغه تا پایان ۹۹

سعید محمد ا بیان اینکه قرارگاه خاتم ۱۴۰۰ کیلومتر آزادراه در دست طراحی، ساخت و اجرا دارد، گفت: آزادراه مراغه-هشترود و آزادراه اراک-خرم‌آباد تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

به گزارش پیک هشترود، سعید محمد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: پروژه‌های حمل‌ونقل و آزادراهی یکی از کارهای مهم در کشور است که برای توسعه حمل‌ونقل به ویژه در بخش ترانزیت این پروژه‌ها بسیار مهم است.

* ۱۴۰۰ کیلومتر آزادراه در دست طراحی، ساخت و اجرا داریم

وی افزود: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در کمک به دولت جمهوری اسلامی ایران حدود ۱۴۰۰ کیلومتر آزادراه در سطح کشور با مشارکت وزارت راه و شهرسازی در دست طراحی، ساخت و اجرا دارد.

* افتتاح کنارگذر جنوبی تهران در سال جاری

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها در سال جاری و سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید که در این باره می‌توان به کنارگذر جنوبی تهران که استان‌های تهران و البرز را به صورت یک کنارگذر عبور می‌کند.

* در حال تکمیل آزادراه مراغه – هشترود و آزادراه اراک – خرم‌آباد هستیم

محمد افزود: آزادراه مراغه – هشترود، آزادراه اراک – خرم‌آباد و ‌آزادراه حرم تا حرم‌ از حرم حضرت معصومه (س) تا حرم امام رضا(ع)، از دیگر پروژه‌های آزادراهی قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیاء است.

وی ادامه داد: در‌ پروژه آزادراه حرم تا حرم بخش قم تا گرمسار افتتاح شده است و مابقی پروژه هم برای تکمیل در دستور کار قرار دارد.

* تأمین مالی ۷۰ درصدی آزادراه حرم تا حرم توسط قرارگاه خاتم

‌فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء اضافه کرد: در  پروژه آزادراه حرم تا حرم ۷۰ درصد تأمین مالی از سوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء انجام می‌شود و ۳۰ درصد تأمین مالی از سوی وزارت راه و شهرسازی خواهد بود.

* افتتاح کل‌ آزادراه حرم تا حرم تا پایان سال ۱۴۰۰

وی افزود: به دلیل افزایش هزینه‌ها و عملیات عمرانی، عملاً مجبور شدیم این پروژه‌ها را زمان‌بندی کنیم؛ پس‌ از اتمام آزادراه کنارگذر جنوبی تهران و آزادراه اراک -خرم‌آباد تا پایان امسال، برنامه‌ریزی شده است که آزادراه حرم تا حرم از گرمسار تا مشهد در اولویت بعدی قرار گیرد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء افزود: ادامه آزادراه حرم تا حرم از گرمسار تا مشهد در ماه‌های آینده سرعت می‌گیرد، در این پروژه از سه راه تربت تا مشهد، در اولویت تکمیل قرار دارد و مزیت آن این است که در کوتاه کردن ۲۰ کیلومتری مسیر مؤثر است و تا پایان سال آینده این آزادراه به بهره‌برداری می‌رسد.

* محرومیت‌زدایی و تأمین جهیزیه در حاشیه پروژه‌‌های قرارگاه 

محمد ادامه داد: در کنار این پروژه‌ها تلاش شده است، رسیدگی به وضعیت روستاها و مناطق محروم اطراف پروژه، به دقت انجام شود.

وی بیان کرد: در اطراف پروژه‌های قرارگاه خاتم، فعالیت‌های محرومیت‌زدایی اعم از واگذاری جهیزیه به خانواده‌ها، پیگیری برای ساخت منازل روستاییان، کارهای عمرانی در سطح روستا نظیر آسفالت مسیرها و غیره برنامه‌ریزی شد تا انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.